Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Lähetysseuran postimerkkihuutokaupat siirtyvät Suomen Filatelistiseuralle – postimerkkejä kerätään edelleen lähetystyön hyväksi

Suomen Lähetysseura

Julkaistu: 18.11.2015 klo 08:00
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Suomen Filatelistiseura ja Suomen Lähetysseura ovat tehneet sopimuksen, että Suomen Filatelistiseura hoitaa jatkossa Lähetysseuralle lahjoitettavien postimerkkien, korttien ja keräilyrahojen myynnin. Tuotto tulee edelleen Lähetysseuralle.

Viimeinen huutokauppa Suomen Lähetysseuran tiloissa pidettiin marraskuun 14. päivänä. Tämän vuoden huutokaupat ovat tuottaneet yhteensä runsaat 23 000 euroa. Varat käytetään Lähetysseuran ulkomaiseen työhön.

Suomen Lähetysseura on järjestänyt postimerkkihuutokauppoja yhtäjaksoisesti yli 50 vuotta. Viimeiset reilut 16 vuotta meklarina on toiminut Suomen Filatelistiseuran Kimmo Kanerva.

Postimerkkejä ja -kortteja voi lähettää edelleen

Lähetysseura ottaa edelleen vastaan niin postimerkkejä, vanhoja rahoja kuin postikortteja. Vapaaehtoiset kokoontuvat Lähetysseuran tiloihin viikoittain leikkaamaan ja lajittelemaan merkkejä ja kortteja, jotka menevät Filatelistiseuralle. Kohteet myydään pääsääntöisesti Filatelistiseuran maanantaihuutokaupoissa ja Suomen Postimerkkilehden Online-huutokaupoissa. Filatelistiseura voi välittää kohteita myös muihin julkisiin huutokauppoihin tai vaikkapa maaseutukerhoille, jos kiinnostusta on.

Postimerkkien keräily on yksi tapa pitää lähetystyötä esillä kouluissa sekä eri piireissä ja kerhoissa. Myös työpaikoilla voi kerätä merkkejä lähetystyön hyväksi.

Ohjeet postimerkkien ja korttien käsittelyyn ja lähettämiseen löytyvät osoitteesta www.suomenlahetysseura.fi/postimerkkikerays

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fi