Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Lähetysseuralta 60 000 euroa Luoteis-Tansanian kuivuuden uhreille

Suomen Lähetysseura

Lähetysseuralta 60 000 euroa Luoteis-Tansanian kuivuuden uhreille

Julkaistu: 26.02.2013 klo 12:17
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Suomen Lähetysseura on myöntänyt 60 000 euroa katastrofiapua kuivuudesta kärsivien auttamiseen Luoteis-Tansaniassa Meatun alueella.

Lähetysseuran yhteistyökumppani, kehitysyhteistyöjärjestö Tanganyika Christian Refugee Service (TCRS) kertoo, että Kishapun, Maswan ja Meatun alueet Koillis-Tansaniassa kärsivät jatkuvasta ruokapulasta toistuvien kuivuuksien takia. TCRS toteuttaa alueella hankkeita, joiden tavoitteena on auttaa väestöä selviytymään paremmin ilmastonmuutoksessa ja parantamaan ruokaturvaa.

Katastrofiavustus käytetään Meatun alueella, jossa 10 000 kaikkein heikoimmassa asemassa olevaa ihmistä saa kuukauden annoksen maissia. Erityisesti raskaana olevat ja imettävät äidit sekä lapset kärsivät aliravitsemuksesta. Seuraava sato valmistuu huhti-toukokuussa. Lisäksi alueen väestölle annetaan koulutusta maanviljelystä ja ruokaturvasta sekä katastrofiriskien vähentämisestä.

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fi