Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Lähes 2000 äänestäjää avasi seurakuntavaalit Espoossa

Espoon seurakunnat

Lähes 2000 äänestäjää avasi seurakuntavaalit Espoossa

Julkaistu: 27.10.2014 klo 21:39
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Espoossa kävi seurakuntavaalien ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä 27.10. äänestämässä 1937 henkeä. Valtaosa äänestäneistä oli espoolaisia. Ensimmäinen äänestyspäivä oli jonkin verran rauhallisempi kuin neljä vuotta sitten.

Vilkkaimmat ennakkoäänestyspisteet löytyivät seurakuntien Hyvän tekemisen toreilta, joissa pääsi samalla myös tutustumaan seurakuntien toimintaan ja osallistumaan hyvän tekemiseen.

Ennakkoäänestys jatkuu perjantaihin saakka. Espoossa seurakuntavaaleissa voi kuluvan viikon aikana äänestää ennakkoon noin 70 eri pisteessä. Maanantaina äänestettiin 23 eri paikassa. Seurakuntien omien tilojen lisäksi äänestämään pääsi mm. kauppakeskuksissa, sairaaloissa ja oppilaitoksissa.

Pääkaupunkiseudun kauppakeskuksissa äänestetään ennakkoon maanantaista perjantaihin 27.–31.10. kello 12–19. Espoossa voi äänestää Sellossa, Entressessä, Lippulaivassa, Isossa Omenassa ja Tapiolan Sampokujalla. Helsingissä äänestyskoppi löytyy Narinkkatorilta, Itiksestä, Kauppakeskus Kaaresta sekä Malmintorilta ja Vantaalla puolestaan Myyrmannista.

Kaikki ennakkoäänestyspisteet löytyvät osoitteista www.seurakuntavaalit.fi ja www.espoonseurakunnat.fi/vaalit

Lisätietoja

Espoon seurakuntien viestintäpäällikkö Urpu Sarlin, 050 358 1060, urpu.sarlin@evl.fi

www.espoonseurakunnat.fi/vaalit
www.seurakuntavaalit.fi

Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Espoonlahden seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta, Tapiolan seurakunta ja Esbo svenska församling muodostavat yhdessä Espoon seurakuntayhtymän. Seurakunnissa on yhteensä 172 000 jäsentä. Työntekijöitä on noin 600.

Espoon seurakuntien toiminta-ajatuksena on tukea elämää ja luoda mahdollisuuksia kristillisen uskon ja rakkauden toteutumiselle.

www.espoonseurakunnat.fi