Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Koiraihmiset saivat oman hiljentymiskirjansa

Koiraihmiset saivat oman hiljentymiskirjansa

Julkaistu: 16.03.2016 klo 11:49
Julkaisija: Kirjapaja

Anova saa ja nuuhkiva löytää – Koiraihmisen rukouskirja (Kirjapaja) on ensimmäinen suomenkielinen hiljentymiskirja, jonka keskiössä ovat koirat. Rukousten lisäksi kirjassa on erilaisia pieniä tarinoita, ajatuksia ja välähdyksiä koiraihmisen elämästä. Kirjassa vahvassa roolissa on myös huumori ja koiraihmisen arkiset ilot ja murheet.

Koiran kanssa ihminenkin saa keskittyä elämän perusasioihin: syömiseen, ulkoiluun, leikkiin ja nukkumiseen. Koira opettaa ihmiselle, miten tärkeää on jakaa paitsi lämpöä ja läheisyyttä, myös kinkkupaketin sisältö.

Kirjan ovat kirjoittaneet Helsingin Paavalin seurakunnan kirkkoherra, Ensitreffit alttarilla -ohjelmasta tuttu pappi Kari Kanala sekä viestintäkonsultti, koirankasvattaja Ville Kormilainen, joka on myös kirjaidean takana. Kormilainen on Kuono.fi-verkkosivuston perustaja ja kotona hänellä asuu viisi labradorinnoutajaa.

– Muutama vuosi koiranomistajana on tuonut mukavasti aihioita tarinoista, jotka mielestäni piti kertoa maailmalle, sanoo Kormilainen. – Kun perheeseen suunniteltiin kuusi vuotta sitten ensimmäistä koiraa, vastustin asiaa viimeiseen asti. Mutta kuten miehet yleensäkin parisuhteessa, hävisin taistelun ja hyvä niin, nyt olen koiraihminen henkeen ja vereen!

Kirjan toinen kirjoittaja Kari Kanala on käännytetty kissaihmisestä koiraihmiseksi. Perheessä on Tilda-niminen westie, josta Kanala ammentaa kirjaan tarinat. – Rakkaus toi elämääni koiran. Ja koira toi rakkauden; pieni jukuripää, joka sulattaa sydämeni päivittäin, sanoo Kanala.

”Siunaa, Jeesus, tennispallomme. Aamen.”

”Isä,on jotenkin sydäntäsärkevää nähdä kadunmiesja hänen koiransa,

jonka elämästä tuo kulkuri pitää parempaa huolta kuin omastaan.”

Kari Kanala ja Ville Kormilainen, Anova saa ja nuuhkiva löytää – Koiraihmisen rukouskirja. Kuvitus ja kuvatekstit Katja Kuittinen. Kirjapaja 2016. 80 s. 67.451. ISBN 9789522883698. Sid. suojapaperi. Ovh.22,90

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt: Kirjapaja / viestintäpäällikkö Marja-Liisa Saraste 09 6877 4568 marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi tai Ville Kormilainen (040 7430003) ville.kormilainen@gmail.com ja Kari Kanala kari.kanala@evl.fi

Arvostelukappaleet: Minna Vatja, minna.vatja@kirjapaja.fi

#Anovasaajanuuhkivalöytää

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki