Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Kirkkoherra Teijo Peltola on valittu Kansanlähetyksen apulaislähetysjohtajaksi

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Kirkkoherra Teijo Peltola on valittu Kansanlähetyksen apulaislähetysjohtajaksi

Julkaistu: 16.12.2015 klo 13:04
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

TIEDOTE 16.12.2015

Suomen Ev.lut. Kansanlähetys on kutsunut kirkkoherra Teijo Peltolan järjestön apulaislähetysjohtajan tehtävään. Peltola aloittaa Kansanlähetyksen palveluksessa 1.5.2016.

Teijo Peltola on toiminut Tammelan seurakunnan kirkkoherrana vuoden 2009 alusta lähtien. Hän on työskennellyt Suomen Lähetysseuran lähetystyöntekijänä Senegalissa 11 vuotta lähetys- ja kehitysyhteistyön tehtävissä. Peltola on myös Wycliffe Raamatunkääntäjät ry:n hallituksen puheenjohtajana.

Kansanlähetyksen nykyinen apulaislähetysjohtaja Jukka Kallioinen on ilmoittanut jäävänsä eläkkeelle vuoden 2016 syksyllä. Teijo Peltolan tehtävänimike toukokuun alusta lähtien on kotimaisen ja ulkomaisen työn osaston osastonjohtaja. Hän vastaa apulaislähetysjohtajan tehtävistä 1.6.2016 alkaen. Kansanlähetyksen lähetysjohtajana jatkaa pastori Mika Tuovinen.

Kuvat: Ari Kujamäki

Lisätietoja: Kansanlähetyksen liittohallituksen puheenjohtaja Tuomo Heikkilä, puh. 040 506 4401, tuomo.heikkila@sekl.fi

Kirkkoherra Teijo Peltola, 050 5930554, teijo.peltola@evl.fi

Kansanlähetys (SEKL) on lähetysherätysliike, jonka 17 Kansanlähetyspiiriä Suomessa ja yksi Ruotsissa toimivat yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa. Kansanlähetyksellä on yhteensä 176 työntekijää, joista ulkomaantyössä on 68 työntekijää 15 työalueella. Lähetit toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä sekä toimivat avustus- ja kehitystehtävissä. Kustannustoiminnasta huolehtii Kustannusosakeyhtiö Uusi Tie. Järjestön tunnuksena on ”Evankelioikaa kansa evankelioimaan kansoja”