Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Kirjapajan syksyn nimiä mm. Johanna Korhonen, Jari Ehrnrooth, Laura Kolbe, Laura Honkasalo, Heli Pruuki ja Jari Sinkkonen, Jaakko Heinimäki ja Kaisa Kariranta

Kirjapaja

Julkaistu: 30.05.2016 klo 12:32
Julkaisija: Kirjapaja

Syksyn kirjavalikoimassamme on jälleen kiinnostavia henkilökuvia, arjen tarkkanäköistä pohdintaa, elämäntaitoa ja juhlavuoden ennakointia.

Mukana on teoksia yhteiskunnallisesta ilmapiiristä: Johanna Korhonen kirjoittaa Mikä niitä riivaa? -teoksessaan julkisen keskustelun kärjistymisestä ja Jari Ehnrooth Hyvintoiminayhteiskunta -teoksessaan hyvinvointivaltion kriisistä.

Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlan alla ilmestyvässä Arto Terosen ja Jouko Vuolteen kirjassa Syntymälahjana Suomi – Itsenäisyyden lapsia kuvataan, millaista on ollut taival rinta rinnan itsenäistyneen valtion kanssa. Laura Kolben Nykyajan nainen kertoo muutoksen vuosikymmenistä äitinsä toimittaja Pirkko Pii Kolben elämäntarinan kautta. Odotettu henkilökuva on Gustav Björkstrandin Elämä on joukkuepeliä – John Vikström kirkollisena ja yhteiskunnallisena toimijana.

Oman aikamme ilmiö, sinkkutalouksien ja yksinäisyyden kasvava määrä, on tarkastelun Laura Honkasalon kirjassa Pöytä yhdelle – Yksinäisyydestä ja yksin olemisen taidosta. Heli Pruukin ja Jari Sinkkosen Lapsi ja ero antaa eväitä kohdata lapsen tarpeet erotilanteessa. Tuula Vainikaisen teos Kumppanina muistisairaus kertoo elämästä muistisairauden kanssa

Reformaation merkkivuosi 2017 näyttäytyy hyvin hengellisten ja teologisten kirjojen sisällöissä. Tämän ajan arkipäivän luterilaisuutta esittelevät Jaakko Heinimäki ja Kaisa Kariranta teoksessaan Tapakristityn tyylikirja – Miten elää ja kuolla kristillisesti.

Meidät on opittu tuntemaan myös monipuolisesta ja runsaasta lahjakirjavalikoimasta. Kirjapajan lahjakirjat tarjoavat hyvän mielen säteitä juhliin ja arkeen.

Liitteenä koko Kirjapajan syksy 2016, word-tiedosto ja alla linkki katalogiin.

Lisätietoja: Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy, viestintäpäällikkö Marja-Liisa Saraste, marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi.

Arvostelukappaletilaukset: Minna Vatja, minna.vatja@kirjapaja.fi

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki