Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Kansanlähetyspäivillä siunattiin matkaan 23 lähettiä

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Kansanlähetyspäivillä siunattiin matkaan 23 lähettiä

Julkaistu: 05.07.2015 klo 14:43
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Turussa pidetyt Kansanlähetyspäivät huipentuivat sunnuntaina (5.7.) lähettien matkaan siunaamiseen lähetysjohtaja Mika Tuovisen ja Inkerin kirkon piispan Aarre Kuukaupin johdolla.

Armon teema kokosi päiville odotetun vierasmäärän eli noin 10 000 kuulijaa.

"Päällimmäiseksi jäi kiitollinen mieli. Olen iloinen siitä, että päivillä painottui evankeliointi, herätys ja lähetys. Tuntui, että olimme ihan ytimessä. Kansanlähetyksen ydintehtävähän on auttaa ihmisiä löytämään Vapahtaja", Mika Tuovinen sanoi.

Armo osoittautui ajankohtaiseksi, mutta myös haasteelliseksi teemaksi.

"Armo ymmärretään kielessämme usein myös väärin. Kuvitellaan, että armo on ihmisten armollisuutta, jossa katsotaan sormien läpi ja hyväksytään jokin väärä teko. Olemme saaneet kirkastaa sitä, mitä on Jumalan armo Kristuksessa. Kun tunnustamme syntimme, Jumalan armo peittää syntimme ja vapauttaa meidät. Armo ei kuitenkaan anna lupaa synnin tekemiseen, tiivisti päivien toinen johtaja", Pyry Winter.

Toisena johtajana toiminut Mika Falk jakoi kiitollisuuden tunteen.

"Päivillä kuultiin suoraa julistusta ja luotiin puitteet, joissa ihmisten on mahdollista tarttua Jumalan kutsuun. Monet saivat uudistua ja tuntea Jumalan armon omalla kohdallaan. Rukoushuoneessakin riitti väkeä", sanoi Mika Falk.

Ensi kesän Kansanlähetyspäivät pidetään 1.-3.7.2016 Ryttylässä teemalla ”Uskon puolesta”.

Kuvia ja muuta materiaalia lehdistön käyttöön: kansanlähetyspäivät.fi -> media -> Sivuille päivitetään myös muita puheita sekä kuvamateriaalia median käytettäväksi.

Lisätietoja: päivien johtajat Mika Falk p. 050 597 0481, mika.falk@sekl.fi, Pyry Winter, 044 567 8855, pyry.winter@sekl.fi.

Viestintäpäällikkö Anne Lepikko, anne.lepikko@sekl.fi, 050 349 1481

Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja lähetysjärjestö. Järjestön noin 70 ulkomaantyöntekijää toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä sekä toimivat avustus- ja kehitystehtävissä.

Kotimaassa Kansanlähetys toimii 17 piirijärjestön kautta yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa.

Kustannustoiminnasta huolehtii Kustannusosakeyhtiö Uusi Tie.