Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Kansanlähetysliikkeen työntekijät kokoontuivat yhteisten asioiden äärelle

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Kansanlähetysliikkeen työntekijät kokoontuivat yhteisten asioiden äärelle

Julkaistu: 07.01.2016 klo 15:41
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Lähetysjohtaja Mika Tuovinen on kutsunut Kansanlähetysliikkeen työntekijät tänään alkavaan työntekijäseminaariin  Ryttylään rukoilemaan ja pohtimaan tämän vuoden toimintaa. Tapahtuman teema on sama kuin Kansanlähetyksen vuositeema ”Evankeliumin puolesta”.

Avauspuheessaan Tuovinen peilasi Kansanlähetyksen identiteettiä Uuras Saarnivaaran hengelliseen perintöön Ari Aurasen joulukuussa julkaistun väitöskirjan ”Herätyksen aalloissa ja karikoissa” pohjalta.

”Kansanlähetys oli jo syntyessään hyvin erilaisia näkyjä, teologisia ja toiminnallisia painotuksia sisältävä liike”, lähetysjohtaja totesi.

Saarnivaaran teologia on vaikuttanut suuresti Kansanlähetyksen käsitykseen muun muassa kirkosta, sakramenteista, pappeudesta, karismaattisuudesta, evankelioimisesta ja Raamatusta. ”Saarnivaara korosti, että sekä Jeesus että apostolit pitivät Vanhaa testamenttia Jumalan sanana. Meillä tulee olla samanlainen raamattukäsitys.”

Saamme viedä evankeliumia ja opettaa Raamattua

Kansanlähetyksen taloustilanne aiheuttaa koko ajan toimenpiteitä.
”Kun luulemme saavuttaneemme tulojen ja menojen tasapainon, se tasapaino livahtaa taas nurkan taakse piiloon. Monet työntekijät täällä Ryttylässä ja piireissä ovat perustaneet tukirenkaat itselleen. Olemme vahvistaneet varainhankintaa”, lähetysjohtaja summasi.

Tuovinen totesi, että Kansanlähetyksellä on suuri vapaus toimia kirkossa. Yhteistyö viidesläisten järjestöjen kanssa on jatkunut vahvana ja siinä etsitään uusia toimintamalleja.

Lähetysjohtaja totesi, että seurakunnat, vapaaehtoiset vastuunkantajat, tukijat ja työntekijät tekevät mahdolliseksi sen, että Kansanlähetys on olemassa.
”Saamme viedä evankeliumia ja opettaa Raamattua kotimaassamme. Lähetyskentillä autamme, julistamme ja perustamme seurakuntia. En tiedä, miten voisin avata sinun silmiäsi tälle ihmeelle, jossa olemme Jumalan työtovereina mukana.”

Työntekijäseminaari jatkuu launtaihin saakka ja siihen osallistuu runsas sata Kansanlähetyksen kotimaan- ja ulkomaantyöntekijää.

Kuvateksti: Lähetysjohtaja Mika Tuovinen toivoi avauspuheessaan, että Jumalan sanat ohjaavat yhdessäoloa Työntekijäseminaarissa. Kuva : Anne Lepikko

Lisätietoja: Mika Tuovinen: puh. 044 5505 899, mika.tuovinen at sekl.fi

Kansanlähetys (SEKL) on lähetysherätysliike, jonka 17 Kansanlähetyspiiriä Suomessa ja yksi Ruotsissa toimivat yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa. Kansanlähetyksellä on yhteensä 176 työntekijää, joista ulkomaantyössä on 68 työntekijää 15 työalueella. Lähetit toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä sekä toimivat avustus- ja kehitystehtävissä. Kustannustoiminnasta huolehtii Kustannusosakeyhtiö Uusi Tie. Järjestön tunnuksena on ”Evankelioikaa kansa evankelioimaan kansoja”