Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Juutalaisten ja arabien nuorten ryhmä musisoi Israel-päivillä Ryttylässä

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Juutalaisten ja arabien nuorten ryhmä musisoi Israel-päivillä Ryttylässä

Julkaistu: 17.09.2015 klo 15:05
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Kansanlähetysopistolla Ryttylässä järjestetään Heprealaisen musiikin ilta lauantaina 26.9. Illassa esiintyy Jerusalemissa toimiva nuorten ryhmä, joka vierailee viikonlopputapahtumassa nuorisotyöntekijä Ruth Ben Yosefin johdolla.

Nuorten ryhmä tulee maasta, jossa eletään voimakkaiden jännitteiden keskellä. Monista vastakohtaisuuksista huolimatta Israelissa pyritään tietoisesti rakentamaan siltoja eri tavalla ajattelevien ihmisten välille. Nyt Ryttylään saapuva nuorten ryhmä on hyvä esimerkki siitä, miten usko Jeesukseen voi olla yhdistävä tekijä. Ryhmään kuuluu sekä messiaanisia juutalaisia että maan arabinuoria.

Heprealaisen musiikin ilta on osa Israel-päiviä, joita vietetään teemalla Rauha Israelille. Lähetystyöntekijä Esko Siljanen opettaa aiheesta Jesajan kirjan pohjalta ja pastori Timo Keskitalo roomalaiskirjeen Israel-jaksosta. Lähetystyöntekijä Tuula Siljanen avaa etiopialaistaustaisten falasha -juutalaisten juuria ja tilannetta maassa. Israelissa tehtävästä sillanrakennustyöstä kertovat Ruth Ben Yosef ja hiippakuntasihteeri Ari Tähkäpää.

Päivien kanavissa lähetystyöntekijä Anja Kolehmainen avaa ajankohtaista Euroopan juutalaisten asemaa. Israel-tutkija Jouko Jääskeläinen alustaa Israelin valtion syntyyn johtaneesta kehityksestä.

Israel-päivät alkavat sapattiaterialla perjantai-iltana 25.9. ja päättyvät sunnuntaina jumalanpalvelukseen. Saarnan pitää diakoni Pentti Heinilä ja liturgina toimii pastori Tapani Kaitainen.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset 21.9.2015 mennessä
puh. 019 779 220; keskus@sekl.fi;
Suomen Ev.lut. Kansanlähetys,
Opistotie 1, 12310 Ryttylä

Tutustu ohjelmaan sekl.fi ->tapahtumakalenteri

Päivien hinnasto:
Sapattiateria       15 € (ilmoittautumiset etukäteen)
Aamupala            5 €
Lounas          10 €/su 12 €
Kahvi/tee            3 €
Päivällinen          7 €
Iltapala              4 €
Majoitus             15 €-50 € yö

Koko tapahtuma yhteensä 93 € (sis. majoitus 3-4 hengen huoneessa omin liinavaattein).

Opiskelija-alennus -25 %

Lisätietoja: aluekoordinaattori Juhani Koivisto, p. 044 4477 812, etunimi.sukunimi at sekl.fi

Liitteenä olevissa kuvissa on Israel-päivillä esiintyvä nuorten ryhmä. Kuvat on ottanut Heidi Tohmola.

Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja lähetysjärjestö. Järjestön noin 70 ulkomaantyöntekijää toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä sekä toimivat avustus- ja kehitystehtävissä.

Kotimaassa Kansanlähetys toimii 17 piirijärjestön kautta yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa.

Kustannustoiminnasta huolehtii Kustannusosakeyhtiö Uusi Tie.