Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Hyvinkää valmistautuu Medialähetyspäiviin ja Sansan 40-vuotisjuhliin

Medialähetys Sanansaattajat

Hyvinkää valmistautuu Medialähetyspäiviin ja Sansan 40-vuotisjuhliin

Julkaistu: 03.06.2013 klo 07:30
Julkaisija: Medialähetys Sanansaattajat

Hyvinkäällä 14.–16. kesäkuuta vietettävillä Medialähetyspäivillä puhutaan Aasian suurkaupungeista ja juhlitaan 40-vuotiasta Medialähetys Sanansaattajia (Sansa). Valtakunnallisten Medialähetyspäivien järjestäminen Hyvinkäällä on luontevaa, sillä Sansa perustettiin hyvinkääläisessä autotallissa 9.6.1973. Juhliin saapuu ennätysjoukko, nelisenkymmentä ulkomaalaista vierasta.

Kansainvälisten puhujien suurin nimi on TWR:n pääjohtaja Lauren Libby. TWR eli entinen Trans World Radio on maailman suurin medialähetysjärjestö, joka lähettää kristillistä ohjelmaa yli 230 kielellä ja murteella, kun esimerkiksi Voice of America radioi 48 kielellä ja Britannian yleisradioyhtiö BBC 28 kielellä.

Medialähetyspäivät järjestetään yhdessä Hyvinkään seurakunnan kanssa. Kirkkoherra, lääninrovasti Ilkka Järvisen mukaan Hyvinkää on vahva lähetysseurakunta, jonka vuotuinen tuki lähetysjärjestöille on seurakuntien keskuudessa huippuluokkaa.

– Viime aikoina minua on mietityttänyt sukupolvenvaihdos lähetysaktiiveissa. Mistä saada nuoria tilalle, kun monet vanhemmat eivät enää jaksa puurtaa niin kuin ennen? Lähetysjärjestöjen kotimaantyö on myös tärkeää, jotta me seurakunnissa saisimme lisäkipinää, Ilkka Järvinen sanoo.

Rajattomia lahjoja -teemalla vietettävien Medialähetyspäivien ohjelmassa on lähetysaiheisia tilaisuuksia, raamattuopetusta, musiikkia ja rukousta sekä lapsille omaa ohjelmaa. Kaikki Sansan lähetystyöntekijät ovat päivillä mukana. Varsinainen Sansan syntymäpäiväjuhla pidetään lauantaina kello 15.30. Tapahtumapaikkana on koko viikonlopun ajan Martintalo.

Sunnuntain messussa siunataan työhön kuusi uutta työntekijää ja lähetystyöntekijää. Yle Radio 1 lähettää suorana lähetyksenä messun, jossa saarnaa Espoon piispa Tapio Luoma. Valtaosa Medialähetyspäivien tilaisuuksista on seurattavissa suoratoistona internetistä, minkä lisäksi ohjelmaa lähetetään Radio Deistä lauantaina ja sunnuntaina klo 16–18.

Lisätietoa:

Medialähetyspäivien ohjelma: http://www.sansa.fi/medialahetyspaivat-hyvinkaalla.html
Kotimaantyön sihteeri Tiina Virtanen, p. 050 437 2151, tiina.virtanen@sansa.fi
Tiedottaja Annaleena Pakkanen, p. 050 437 2155, annaleena.pakkanen@sansa.fi
Sansan historiaa: http://www.sansa.fi/tietoa-sanansaattajista/sanansaattajien-historiaa.html

Medialähetys Sanansaattajat (Sansa) on Suomen ev. lut. kirkon lähetysjärjestö. Se perustettiin Hyvinkäällä vuonna 1973. Sansa tukee kristillistä mediatyötä 43 kielellä Aasiassa, Afrikassa ja Euroopassa. Nykyajan tekniikka vie viestin Jeesuksesta suoraan vastaanottajan korvaan tai silmien eteen, ajattomasti ja rajattomasti.