Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Fransiskaanipappi Richard Rohrin teos Yksinkertaisuus kritisoi rahan valtaa

Viisas Elämä

Fransiskaanipappi Richard Rohrin teos Yksinkertaisuus kritisoi rahan valtaa

Julkaistu: 10.12.2014 klo 11:25
Julkaisija: Viisas Elämä

Rohrin teos on sopivaa luettavaa joulun alla, sillä se käsittelee kristinuskon perimmäistä sanomaa kulutusjuhlan keskellä.

Yksinkertaisuus – kuinka päästät irti turhuudesta on fransiskaanipappi Richard Rohrin ajatuksia herättävä puheenvuoro, jossa hän Jeesuksen opetuksiin nojaten kritisoi muun muassa rahan valtaa. Rohr kirjoittaa myös ekumenian merkityksestä ja naisten asemasta uskonnossa, kirkossa ja maailmassa ylipäänsä.

”Tavaroiden kertyminen ei todennäköisesti tuo meille yhtään enempää onnea, ja harvoin käytämme säästynyttä aikaa mietiskelyyn.”

Richard Rohr on fransiskaanipappi ja suosittu puhuja, joka pitää retriittejä ympäri maailmaa. Hänen parhaiten tunnettu teoksensa on Everything Belongs. Hän on New Mexicon Mietiskelykeskuksen perustaja. Rohrilta on aiemmin suomennettu teos Muutos alkaa meistä (Kirjapaja 2011).Teoksen on suomentanut Jaana-Mirjam Mustavuori

Arvostelukappaleet sanni.juvonen@basambooks.fi

www.basambooks.fi

Basam Booksin Viisas elämä -sarja ohjaa lukijat lähemmäksi elämäniloa, sopusointua ja henkistä hyvinvointia. Viisas elämä sisältää laadukkaita ja inspiroivia teoksia länsimaisen psykologian uusimmista virtauksista elämäntaidon klassikkoteoksiin.