Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Espoon siunauskappeli käyttöön remontin jälkeen

Espoon seurakunnat

Espoon siunauskappeli käyttöön remontin jälkeen

Julkaistu: 13.07.2015 klo 11:21
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Espoon siunauskappeli otetaan remontin jälkeen käyttöön 14.7. Vuosina 2014–15 toteutetussa kappelin peruskorjaus- ja laajennushankkeessa korjattiin rakennuksen teknisiä ja toiminnallisia ominaisuuksia. Samalla lisättiin henkilöstön sosiaali- ja toimistotiloja, varasto- ja huoltohallitilaa sekä kylmäsäilytystiloja. Kappelin yhteydessä oleva krematorio otettiin käyttöön jo aiemmin tässä kuussa.

Siunauskappelin on suunnitellut arkkitehti Heikki Sirén ja se valmistui vuonna 1963. Vuosittain kappelissa siunataan noin 600 vainajaa. Siunauskappelin ja Kellonummen kappelin siunaus- ja tuhkausvaraukset tehdään Espoon seurakuntayhtymän hautatoimistoon, p. 09 8050 2200.

Palvelukeskuksen hautatoimisto, p. 09 8050 2200

Kappelityönjohtaja Tuula Myllys, p. 040 513 0840

Reija Hirvonen, viestintäsihteeri
Espoon seurakuntayhtymä, viestintäpalvelut
p. 050 348 5487, reija.hirvonen@evl.fi

Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Espoonlahden seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta, Tapiolan seurakunta ja Esbo svenska församling muodostavat yhdessä Espoon seurakuntayhtymän. Seurakunnissa on yhteensä 170 300 jäsentä. Työntekijöitä on noin 600.
Espoon seurakuntien toiminta-ajatuksena on tukea elämää ja luoda mahdollisuuksia kristillisen uskon ja rakkauden toteutumiselle.