Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Espoon seurakuntayhtymän hallintojohtajaksi esitetään HTM Risto Hämäläistä

Espoon seurakunnat

Espoon seurakuntayhtymän hallintojohtajaksi esitetään HTM Risto Hämäläistä

Julkaistu: 26.11.2013 klo 09:06
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Espoon seurakuntayhtymän hallintojohtajan virkaan esitetään hallintotieteiden maisteri Risto Hämäläistä (46). Hämäläinen on työskennellyt vuodesta 2011 Lohjan seurakuntayhtymän hallintojohtajana.

Ennen nykyistä tehtäväänsä Hämäläinen on toiminut Espoon seurakuntayhtymän hallintopalvelupäällikkönä, Järvenpään seurakunnan vs. talousjohtajana, Espoon seurakuntayhtymän vs. hallintopäällikkönä, Atoy OY:ssä osasto-, tuoteryhmä- ja tuotepäällikkönä sekä tuotehoitajana ja Suomen Asiamiespalvelu Oy:ssä perintäasiamiehenä.

Espoon seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto valitsee hallintojohtajan kokouksessaan 11.12.2013. Hallintojohtajan virka tuli auki kesällä, minkä jälkeen vs. hallintojohtajana on toiminut OTK Sari Anetjärvi.

Hallintojohtajan tehtäviin kuuluvat seurakuntayhtymän strategian valmistelu ja toimeenpano, seurakuntayhtymän hallinto ja talous sekä päätöksenteon valmistelu ja toimeenpano. Hallintojohtaja johtaa seurakuntayhtymän viraston toimintaa ja vastaa yhteiskuntasuhteista sekä yhteistyöstä luottamushenkilöiden ja seurakuntien kanssa.

Espoon seurakuntayhtymään kuuluu viisi suomenkielistä ja yksi ruotsinkielinen seurakunta. Seurakuntayhtymä on Suomen toiseksi suurin. Jäseniä on 175 000 ja työntekijöitä noin 600. Yhtymä on kaksikielinen. Kuluvan vuoden käyttötalousmenoihin on budjetoitu 49,6 miljoonaa euroa.

Lisätiedot

yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja Antti Kujanpää, 0400 425 252, antti.kujanpaa@evl.fi

vt. hallintojohtaja Sari Anetjärvi, 040 588 8317, sari.anetjarvi@evl.fi