Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Eero Jokela Espoon yhteisen seurakuntatyön päälliköksi

Espoon seurakunnat

Eero Jokela Espoon yhteisen seurakuntatyön päälliköksi

Julkaistu: 24.05.2016 klo 15:10
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Espoon seurakuntayhtymän yhteisen seurakuntatyön päälliköksi on valittu pastori, teologian maisteri Eero Jokela. Jokela on työskennellyt toiminnanjohtajana Suomen Poikien ja Tyttöjen Keskus – PTK ry:ssä vuodesta 2007.

Yhteisen seurakuntatyön päällikkö johtaa yhteistä seurakuntatyötä ja edistää seurakuntien välistä yhteistyötä. Yhteiseen seurakuntatyöhön kuuluvat perheneuvonta, sairaalasielunhoito, oppilaitostyö, yhteinen diakoniatyö sekä seurakuntatyön tukipalvelut. Yksikössä toimii kaikkiaan 34 pääasiassa asiantuntijatehtävissä olevaa työntekijää.

Virkaa haki kaikkiaan 17 henkilöä. Yhteinen kirkkoneuvosto päätti valinnasta 23.5.2016 kokouksessaan.

Hallintojohtaja Risto Hämäläinen, 050 350 9595, risto.hamalainen@evl.fi

Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Espoonlahden seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta, Tapiolan seurakunta ja Esbo svenska församling muodostavat yhdessä Espoon seurakuntayhtymän. Seurakunnissa on yhteensä 169 500 jäsentä. Työntekijöitä on noin 600.
Espoon seurakuntien toiminta-ajatuksena on tukea elämää ja luoda mahdollisuuksia kristillisen uskon ja rakkauden toteutumiselle.