Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Apologiaforumissa palataan alkuun

Apologiaforumissa palataan alkuun

Julkaistu: 06.03.2014 klo 15:46
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

"Alku" on aiheena 25. - 27.4.2014 Kansanlähetysopistolla, Ryttylässä pidettävässä Apologiaforumissa. Tapahtumassa lähestytään luomisen teemaa Raamatun ja tieteen näkökulmasta. Viikonlopun aikana perehdytään elämän syntyyn ja monimuotoisuuteen sekä kristillisestä että darwinistisesta näkökulmasta. Ohjelmassa on muun muassa neljän eri tavalla luomiskertomusta tulkitsevan kristityn vaikuttajan paneeli.

Pääpuhujana on professori John Lennox Englannista. Lennox toimii Oxfordin yliopistossa matematiikan professorina ja on myös kansainvälisesti tunnettu puhuja tieteen, filosofian ja uskon vuorovaikutuksesta. Hän käsittelee luennoissan esimerkiksi sitä, onko tieteellisen tiedon lisäksi olemassa muuta tietoa ja mitä asioita tiede pystyy selittämään.

Puhujina ovat myös muun muassa Tapio Puolimatka, Matti Leisola, Soili Haverinen ja Eero Junkkala.

Apologiaforumin järjestäjinä toimivat Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys, Kansanlähetysopisto ja Suomen Ev.lut. Opiskelija- ja Koululaislähetys.

John Lennox on käynyt kaksi väittelyä professori Richard Dawkinsin kanssa. Molemmat väittelyt, "The God Delusion" ja "Has Science Buried God?", ovat katsottavissa netissä.

Lisätietoja www.kansanlahetysopisto.fi/apologiaforum

Hanna Eklund/tapahtuman tuottaja, Eklundhannamaria@gmail.com, 050 566 0906

Kuvat: John Lennoxin arkisto

Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja lähetysjärjestö. Järjestön 72 ulkomaantyöntekijää toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä.

Kotimaassa Kansanlähetys toimii 17 piirijärjestön kautta yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa.