Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » 7,9 prosenttia äänesti ennakkoon seurakuntavaaleissa Espoossa

Espoon seurakunnat

7,9 prosenttia äänesti ennakkoon seurakuntavaaleissa Espoossa

Julkaistu: 06.11.2014 klo 12:57
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Espoon seurakuntavaaleissa äänesti ennakkoon 7,9 prosenttia äänioikeutetuista. Äänestys jatkuu ensi sunnuntaina, joka on seurakuntavaalien varsinainen vaalipäivä.

Ennakkoäänestys oli vilkkainta Tapiolan seurakunnassa, jonka äänestysprosentti on ennakkoäänestyksen jälkeen 9,44. Postiäänten saapumisen jälkeen Espoossa on annettu yhteensä 10600 ennakkoääntä, mikä on 1400 vähemmän kuin edellisissä vaaleissa vuonna 2010.

Ennakkoäänestysprosentit seurakunnittain

Esbo svenska församling 8,66 %
Espoonlahden seurakunta 8,39 %
Espoon tuomiokirkkoseurakunta 6,78 %
Leppävaaran seurakunta 6,85 %
Olarin seurakunta 8,37 %
Tapiolan seurakunta 9,44 %

Äänestys isäinpäivänä, tulokset samana iltana

Äänestys jatkuu varsinaisena vaalipäivänä eli ensi sunnuntaina 9. marraskuuta. Silloin äänioikeutetut voivat äänestää oman seurakuntansa virallisessa äänestyspisteessä, joka on yleensä seurakunnan kirkko. Espoon tuomiokirkkoseurakunta on jaettu kolmeen äänestysalueeseen. Tieto äänestysalueesta löytyy kotiin lähetetystä vaalikirjeestä.

Vaalipäivän äänestys alkaa klo 11 ja päättyy klo 20. Tuloksia voidaan odottaa vaalipäivän iltana klo 23 jälkeen.

Äänestäjät löytävät tietoa ehdokaslistoista Espoon seurakuntien vaalisivuilta, jonne listat ovat toimittaneet esittelynsä. Myös vaalikoneen avulla voi etsiä itselleen sopivaa ehdokasta. Useilla ehdokaslistoilla on myös omat sivunsa, joissa ehdokkaat kertovat taustoistaan, ajamistaan asioista ja arvoistaan.

Lisätietoa

Espoon seurakuntayhtymän viestintäpäällikkö Urpu Sarlin, 050 358 1060, urpu.sarlin@evl.fi

www.espoonseurakunnat.fi/vaalit
www.seurakuntavaalit.fi

Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Espoonlahden seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta, Tapiolan seurakunta ja Esbo svenska församling muodostavat yhdessä Espoon seurakuntayhtymän. Seurakunnissa on yhteensä 172 000 jäsentä. Työntekijöitä on noin 600.

Espoon seurakuntien toiminta-ajatuksena on tukea elämää ja luoda mahdollisuuksia kristillisen uskon ja rakkauden toteutumiselle.

www.espoonseurakunnat.fi