Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Yksi maali ei riittänyt - Classic taipui Champions Cupin kakkoseksi

Salibandyliitto

Yksi maali ei riittänyt - Classic taipui Champions Cupin kakkoseksi

Julkaistu: 02.10.2016 klo 17:21
Julkaisija: Salibandyliitto

Hopeaan päättyi myös Tampereen Classicin miesten viikonloppu salibandyn seurajoukkueiden Champions Cupissa Boråsissa. Suomen mestari Classic taipui finaalissa Ruotsin mestari Storvreta IBK:lle maalein 2-1.

Eilisen välierän tapaan Classic lähti pelaamaan itsevarmasti omaa pallollista peliään mutta vastus oli nyt selvästi kovempi. Ottelun yhdeksännellä minuutilla ohjasi takatolpalle hiipinyt puolustaja Janne Lamminen Classicin johtoon Jussi Pihan millintarkasta poikkisyötöstä, mutta kuitti tuli harmillisesti tamperelaisten pelatessa ylivoimalla. Neljällä viittä vastaan pelannut Storvreta pääsi pistohyökkäykseen, ja joukkueen hyökkääjätähti Alexander Rudd sijoitti pallon takakulmaan ohi Lassi Torisevan.

Maalittoman toisen erän jälkeen Storvreta iski uudelleen päätösjakson alkuun - taas erikoistilanteesta. Ruotsalaiset pelasivat ylivoimalla paikan maajoukkuepuolustaja Robin Nilsberthille, ja jo avausosuman syöttänyt taituri pommitti pallon yläkulmaan.

Ottelun loppua kohden Storvreta pudottautui yhä selkeämmin sumppuun oman maalinsa eteen jättäen pallonhallinnan Classicille, mutta suomalaisten harmiksi suunnitelma toimi. Classic myllytti ja linkosi laukauksia kohti Storvretan maalia, mutta yhä uudelleen pallo viuhui yli tai pysähtyi nöyrästi kyykkineisiin puolustajiin tai ison ottelun torjuneeseen Viktor Klintsteniin.

Classicin vahva keskushyökkääjä Nico Salo oli finaalin jälkeen korvinkuultavan pettynyt mutta antoi kiitokset joukkueen taistelulle.
- Saappaat jalassa kaaduttiin, ja joka äijä antoi kyllä kaikkensa. Ihan hyvin pelattiin mutta liian tehottomasti kun ei saatu enempää maaleja. Storvretan pelaaminen oli aika hyvin tiedossa, kun on vuosien mittaan muutaman kerran harjoitusotteluissa kohdattu. Yllättämään eivät missään asiassa päässeet mutta ylivoimalla olisi pitänyt pystyä lukemaan heidät vielä paremmin ja estää voittomaali. Mitään varsinaista tasoeroa ei joukkueiden välillä ollut, niin pienestä tulos oli kiinni.
Nyt Classic keskittyy puolustamaan Salibandyliigan mestaruuttaan ja paikkaa ensi vuonna Seinäjoella pelattavassa Champions Cupissa.
- Puolustuspelimme oli niin eilen kuin tänäänkin hyvää ja hoidettiin asenteella, se pitää säilyttää myös tulevissa peleissä ja samalla kehittää hyökkäyspeliä entisestään, "Niso" linjasi.

Classicin maalivahti Lassi Toriseva, puolustaja Krister Savonen ja hyökkääjä Eemeli Salin arvostettiin turnauksen tähdistöön.

Salibandya, Borås

Seurajoukkueiden Champions Cup

Miesten loppuottelu

Storvreta IBK, Ruotsi - Classic, Tampere 2-1 (1-1, 0-0, 1-0)

1. erä: 8.08 Janne Lamminen (Jussi Piha) 0-1, 12.19 Alexander Rudd (Robin Nilsberth) 1-1 av.
2. erä: Maaliton.
3. erä: 40.55 Nilsberth (Fredrik Hermodsson) 2-1 yv.

Torjunnat:
Viktor Klintsten Storvreta 8+7+11=26,
Lassi Toriseva Classic 5+7+3=15.

Jäähyt: Storvreta 3x2 min, Classic 2x2 min.

Erotuomarit: Kamil Sojka ja Tomas Sojka, Tshekki.

Yleisöä: 1 321.

Classicin parhaana palkittiin Eemeli Salin.

Salibandyliitto on valtakunnallinen liikunta- ja urheilujärjestö, jonka sarjoihin osallistuu yli 50 000 pelaajaa. Salibandya ja sählyä harrastaa Suomessa n. 400 000 henkilöä.

Seuraa meitä: floorball.fi | facebook | twitter | instagram