Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Vuokatin SM-kisat 31.3.-3.4. päättävät lumilautailun Superviikonloppujen sarjan

Lumilautaliitto

Vuokatin SM-kisat 31.3.-3.4. päättävät lumilautailun Superviikonloppujen sarjan

Julkaistu: 23.03.2016 klo 12:58
Julkaisija: Lumilautaliitto

Lumilautaliitto on kiertänyt kuluvana kautena Suomi Tour -kisakiertueen merkeissä tammikuun lopusta alkaen neljässä keskuksessa, ja nyt kiertue päättyy viidenteen pysäkkiin Vuokatin SM-kisoihin. Viime viikonloppuna kisattiin vauhtilajien Suomen-mestaruuksista Rukalla, nyt Vuokatin Superviikonlopussa on vuorossa freestyle-lajit.

Vuokatissa kisataan 31.3.-3.4. slopestylessä, halfpipessä ja reileissä, joista slopestyle- ja halfpipe-kisat ovat osa World Snowboard Tourin kiertuetta. Lisäksi Superviikonlopussa ratkaistaan Suomi Tourin overall-voittajat.

Suomi Tour toimii ponnahduslautana kohti maajoukkueuraa. Nuorten maajoukkueen valmentajat seuraavat tarkasti laskemista ja skouttaavat tulevia tähtiä. Suomi Tourilla on vuosien varrella nähty aina parasta suomalaista laskemista, joten taso on kova mutta fiilis hyvä.

- Kotimaan kisoista kaikki meidän laskijamme ovat uransa aloittaneet, mutta Suomi Tourille voi myös vain tulla kokeilemaan, miltä kisaaminen tuntuu jos se hiemankin kiinnostaa. Toisaalta sinne voi tulla vain laskemaan kavereiden kanssa hyvissä olosuhteissa - siitähän lumilautailussa pohjimmiltaan on kyse, freestylemaajoukkueen päävalmentaja Antti Koskinen kertoo.

Vuokatin SM-kisoihin on tulossa paikalle liuta maajoukkuelaskijoita, kuten Janne Korpi, Ville Paumola, Ella Suitiala, Kalle Järvilehto ja Kristiina Nisula.

Vuokatin kisojen info: http://www.fsa.fi/ajankohtaista/vuokatti-sm-superviikonloppu-313-342016/

Ilmoittautuminen: http://www.fsa.fi/kilpailuttapahtumat/tapahtumat/sm-kisat/

Suomi Touria tukevat Burton Snowboards, Dumle, Barebar ja Honor.
Suomi Tourin mediakumppani on Rodeosnowboarding

Juha Guttorm juha.guttorm@fsa.fi / 040-7251047