Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Volkova näyttävästi finaaleihin Bakun World Cupissa

Suomen Voimisteluliitto

Volkova näyttävästi finaaleihin Bakun World Cupissa

Julkaistu: 23.07.2016 klo 23:18
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Rytmisen voimistelun kauden 2016 World Cup finaalissa Suomea edustivat tyylikkäästi Ekaterina ’Katja’ Volkova (Voimistelu- ja urheiluseura Elise) sekä saman seuran nuori tulokas Rebecca Gergalo.

Volkova teki Azerbaijanin Bakussa järjestetyssä kilpailussa hienon avauspäivän, kun vanteesta napsahti finaalipaikka ja omat ennätyspisteet 17,800. 4-ottelun päättäneenä lauantaina kirjattiin jälleen uusi ennätys, kun Volkova keräsi keiloilla 17,900 ja niinikään finaalipaikan. Kokonaiskilpailua täydensivät onnistuneet pallo- ja nauhaohjelmat sekä hieno sijoitus 8./25.

"Hyvä, että Katjalla on huomennakin mahdollisuus päästä alueelle ja tarkistaa ohjelmien kuntoa vielä kerran ennen Olympialaisia”, iloitsee valmentaja Larisa Gryadunova Rion kenraalinäytöksenä toimivasta World Cup -finaalista.

Seniori-sarjan debyyttikauttaan voimisteleva Rebecca Gergalo suoritti 4-ottelun pienestä jännityksestä huolimatta mallikkaasti, vain nauhaohjelmaan mahtui pisteitä selkeästi rokottaneita virheitä. Gryadunova kiittelee nuoremman voimistelijansa onnistumista erityisesti keiloilla, joista omat ennätyspisteet 16,950 ja sijoitus 15./25. Kovatasoisessa kokonaiskilpailussa Gergalo sijoittui 21./25.

4-ottelun mitalit matkasivat kaikki Venäjälle, kun Margarita Mamun vei kultaa (77,150) ennen Yana Kudryavtsevaa (77,050), Aleksandra Soldatovan täydentäessä mitalisuoran (75,850).

Kilpailun kaikki tulokset

Yksilöt 4-ottelu:

1. Margarita Mamun RUS 77.150

2. Yana Kudryavtseva RUS 77.050

3. Aleksandra Soldatova RUS 75.850

8. Ekaterina Volkova FIN 71.000

21. Rebecca Gergalo FIN 61.050

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki