Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Voimistelun täyteinen viikonloppu

Voimistelun täyteinen viikonloppu

Julkaistu: 03.05.2016 klo 17:19
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Tuleva viikonloppu on jälleen täynnä voimistelua. Joukkuevoimistelun maailmancupin kokonaiskilpailu ratkeaa, samoin rytmisen voimistelun ja TeamGymin suomenmestaruudet. Islannissa käydään puolestaan telinevoimistelun Pohjoismaiden mestaruuskilpailut.

**

Tampereella järjestetään rytmisen voimistelun naisten yksilöiden SM-kilpailu 7.-8.5. Naisten neliottelun suomenmestaruus ratkeaa lauantaina 7.5. Kamppailuissa mukana mm. Ekaterina Volkova (Voimistelu-ja urheiluseura Elise), Jouki Tikkanen (Rekolan Raikas) ja Inessa Rif (Suomalainen voimisteluseura Espoo).

Rytmisen voimistelun SM-kilpailujen aikataulu

**

TeamGymin SM-kilpailut järjestetään puolestaan lauantaina 7.5. Jyväskylän Hipposhallissa.

Suomessa TeamGymiä harrastaa noin tuhat voimistelijaa. Laji on vahvasti pohjoismainen laji: TeamGym on kaikkein suosituin voimistelulaji Ruotsissa ja Tanskassa, josta laji on alunperin kehittynyt kilpailulajiksi 1980-luvulla. Suomessa TeamGym tunnettiin pitkään nimellä näytösvoimistelu.

TeamGymissä katsoja pääsee nauttimaan joukkueiden kolmesta erilaisesta kilpailusuorituksesta: tanssillisesta vapaaohjelmasta, volttisarjoista volttiradalla ja korkeista volteista trampetilla

TeamGym SM-kilpailujen aikataulut ja lisätietoa.

**

Joukkuevoimistelun maailmancupin kokonaistilanne ratkeaa 6.-8.5. Barcelonassa järjestettävässä viimeisessä osakilpailussa. Tampereen Voimistelijoiden Minetit ja Venäjän Expressia taistelevat maailmancupin kokonaiskilpailun voitosta. Lisäksi Suomea edustaa Barcelonan osakilpailussa Olarin voimistelijoiden Ovo Team ja Team Esport sekä Vantaan voimisteluseuran Team Vantaa.

Kilpailujen etenemistä voi seurata liiton Twitteristä reaaliaikaisena. Lauantain karsintakilpailujen tulokset julkistetaan liiton www-sivuilla, sunnuntain finaalista ja maailmancupin kokonaiskilpailun lopputuloksesta lähetetään puolestaan tiedote medialle.

**

Miesten ja naisten telinevoimistelun Pohjoismaiden mestaruuskilpailut voimistellaan Islannissa, Reykjavikissa 6.-8.5.

Pohjoismaiden mestaruudesta voimistellaan lauantain joukkuekilpailussa, sekä sunnuntain telinekohtaisissa finaaleissa. Suomea paikan päällä edustavat:

Miesten joukkueessa Oskar Kirmes (Espoon Telinetaiturit), Heikki Niva (Espoon Telinetaiturit), Tomi Tuuha (Voimisteluseura Helsinki), Markku Vahtila (Voimisteluseura Helsinki) ja Juho Kanerva (Turun Urheiluliitto).

Naisten joukkueessa Maija Leinonen (Suomen Taitovoimisteluklubi), Anna Salmi (Espoon Telinetaiturit), Jenni Grönroos (Espoon Telinetaiturit), Rosanna Ojala (Tampereen Sisu) ja Siiri Saukkonen (Voimisteluseura Kieppi).

Annika Urvikko (Tampereen Voimistelijat) jättää naisten PM-kilpailut väliin. Hän osallistuu seuraavaksi Brasilian maailmancupiin Sao Pauloon 20.-22.5.2016.

Lisätietoa Voimisteluliiton viestintäpäälliköltä Sanna Yli-Patola, p. 040 540 0041, sanna.yli-patola@voimistelu.fi

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki