Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Vihervä ja Rautiainen nauttivat kilpailusta EM-lavalla - Aerodancesta finaalipaikka

Suomen Voimisteluliitto

Julkaistu: 07.11.2015 klo 21:25
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Kilpa-aerobicin EM-kilpailuissa Portugalissa, Elvasissa jatkettiin lauantaina aikuisten sarjojen alkukilpailuilla. Yksilönaisissa Suomen Laura Vihervä oli 14. pistein 19,900 ja Erika Rautiainen 16. pistein 19,250.

Vihervä oli tyytyväinen suoritukseensa ja etenkin vaikeusliikkeisiin. Tekniikka- ja taiteellisuuspisteet jäivät hiukan mataliksi.

− Hyvä fiilis oli tehdä. Noilla pisteillä sijoitus oli ihan ok. Pirueteissa olisi vielä ollut parannettavaa, kierroksia jäi vähän vajaaksi. Moni tuli kehumaan uutta ohjelmaa, kertoi ryhmän kilpailuun vielä valmistautumassa ollut Vihervä.

Rautiainen kehui Vihervän kanssa suomalaisyleisöä.

− Lavalla oli mieletön fiilis. Suomalaisista lähti tosi kovaa ääntä ja kannustusta. Kun tulin lavalta pois, niin olisin halunnut mennä sinne heti uudelleen, nauroi Rautiainen.

− Olen tyytyväinen ohjelmaan kokonaisuutena. Joitain vaikeusliikkeitä tosin jäi saamatta, mutta taiteellisuus oli hyvällä tasolla.

Kaksikko kilpaili yksilösuoritusten lisäksi jo tanssillisessa Aerodance-sarjassa, jossa kahdeksan hengen joukkue saavutti paikan kuuden parhaan finaaliin (6./17,750). Vihervän ja Rautiaisen lisäksi Aerodancessa kilpailivat Mila Koljander, Jasmin Koskinen, Tanja Martikainen, Noora Mäkelälammi, Sanni Mäntykivi ja Suvi Åhlgren. Myöhään lauantai-iltana on vielä edessä viiden hengen ryhmän kilpailu.

− Kävimme välissä hotellilla hetken lepäämässä. Jännittää yllättävän paljon illan kisa. Onneksi lavalla on neljä muuta vieressä, kertoi Rautiainen.

− Viime kerralla olimme EM-kilpailuissa ryhmällä finaalissa, joten samaa tavoittelemme nytkin! kommentoi Vihervä.

Tulokset
EM-kilpailut, karsinta

Naiset

1. Dora Hegyi, Unkari 21,450
2. Oana Constantin, Romania 21,350
3. Michela Castoldi, Italia 21,300

14. Laura Vihervä, Suomi 19,900
16. Erika Rautiainen, Suomi 19,250

Aerodance

1. Venäjä 19,200
2. Espanja 18,650
3. Unkari 18,600

6. Suomi 17,750

Kaikki tulokset http://www.eurobics2015.com/#!sobre-1/cu07

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki