Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Vantaalla vietetään Lasten Lumipäiviä

Vantaalla vietetään Lasten Lumipäiviä

Julkaistu: 16.02.2016 klo 08:29
Julkaisija: Hiihtoliitto

Lasten Lumipäivät -kiertue saapuu tiistaina ja keskiviikkona Vantaan Sotungin urheilukeskukseen. Suomen Hiihtoliiton, Suomen Ampumahiihtoliiton ja paikallisten hiihtoseurojen toteuttama Lasten Lumipäivät -kiertue tarjoaa talven aikana lapsille mahdollisuuden tutustua ja kokeilla erilaisia talvilajeja ympäri Suomen.

Vantaalla koululaiset pääsevät kahden päivän aikana touhuamaan Sotungin urheilustadionille. Paikan päällä on Lasten Lumipäiviä varten odotettavissa viisi erilaista rastipistettä, joissa jokaisella on mahdollisuus päästä kokeilemaan omia taitojaan.

Keskiviikkoaamuna Lasten Lumipäiville saadaan lisää urheilun tuntua kun aamupäivän aikana käydään myös koulujen hiihtokilpailut.

"Pieniä muutoksia olemme tehneet Lasten Lumipäiville nyt, kun koulujen hiihtokilpailut ovat mukana ohjelmassa keskiviikkona, mutta muuten täällä ollaan valmiina vastaanottamaan koululaiset", kertoi Sanna Värttiö-Hasenson Vantaan Hiihtoseurasta.

Vantaan hiihtoseuran lisäksi Lasten Lumipäiviä on toteuttamassa 15 Sotungin lukion opiskelijaa, jotka ovat mukana avustamassa rastipisteillä.

Kahden päivän ajan Vantaan alakoululaiset pääsevät kokeilemaan talvilajeja erilaisten rastipisteiden kautta. Päivien aikana lapsille tarjotaan mahdollisuus liikkua sekä kokeilla hiihtoa ja hyppäämistä kisamakkaraa unohtamatta. Mukana on muun muassa mäkihyppyrastipiste, lumifutisrastipiste sekä lisäksi ampumahiihtoa mukaileva ja tarkkuutta vaativa rasti.

"Epäilen, että hyppy ja pujottelu tulevat olemaan suosittuja ja tietysti suksipelithän on aina kivoja. Päivästä löytyy jokaiselle jotakin", kertoo Värttiö-Hasenson rastipisteistä.

Koululaisryhmille tarkoitettujen päivätapahtumien lisäksi Vantaalla järjestetään keskiviikkona 17.2. kaikille avoin Lasten Lumipäivien iltatapahtuma klo 18 alkaen. Iltatapahtumaan ovat kaikki tervetulleita, eikä etukäteisilmoittautumisia tarvita.

Kiertueaikataulu

Lasten Lumipäivien aikataulu Vantaalta eteenpäin:

vko 7, 16.-17.2.                  Vantaa, (iltatapahtuma perheille 17.2.)

vko 7, 19.-21.2                   Lahti / Salpausselän kisat
vko 8, 24.2.                       Ylläs, Äkäslompolo

vko 9, 6.3.                         Luosto

vko 10, 9.3.                       Ylläs, Äkäslompolo