Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Vaikea alahyppyri koitui suomalaisten kohtaloksi ski slopestylen karsinnoissa

Ski Sport Finland

Vaikea alahyppyri koitui suomalaisten kohtaloksi ski slopestylen karsinnoissa

Julkaistu: 20.01.2015 klo 16:13
Julkaisija: Ski Sport Finland

Freestylehiihdon MM-kilpailuissa laskettiin tiistaina ski slopestylen karsintakilpailu. Suomalaisilla ei arpaonni suosinut karsintaerien arvonnassa, kun kaikki neljä laskijaa laitettiin samaan erään. Kahdesta erästä finaaleihin meni yhteensä kymmenen laskijaa, viisi urheilijaa kummastakin erästä.

Parhaiten suomalaisista Kreischbergissa laski rovaniemeläinen Miika Virkki. Aamun harjoituksissa Virkki kaatui pahan näköisesti toisesta hyppyristä, mutta kaatumisesta huolimatta hän kokosi itsensä hyvin kilpailuun. Pisteitä ensimmäisellä laskulla kertyi 76.20, joka riitti tuloslistalla kymmenenteen sijaan.

Niin ikään rovaniemeläinen Aleksi Patja laski 13:nneksi pistein 73.40. Patjan lasku oli kokonaisuutena hyvä, mutta kärkipisteet jäivät saavuttamatta kärkilaskijoihin verrattuna helpon viimeisen hypyn myötä. Sipoolaisen Daniel Antellin pisteet olivat 66.00 ja ne toivat arvokisojen ensikertalaiselle 16. sijan.

Kittiläläinen Joona Kangas ei saanut kummallakaan laskulla puhdasta hyppyä radan viimeisestä hyppyristä ja yksi erän ennakkosuosikeista jätettiin 17. sijalle 63.20 pisteellä. Erityisesti Kankaan laskun yläosa oli yksi kilpailun hienoimmista ja viime kevään nuorten MM-kultamitalisti antoi hyviä näyttöjä osaamisestaan teknisellä osalla.

Suomalaisten osalta freestylen MM-kilpailut jatkuvat keskiviikkona miesten ski halfpipen karsinnoilla. Kilpailussa on mukana kaksi suomalaislaskijaa, Antti-Jussi Kemppainen ja Kalle Hildén. Paippikarsinnat lasketaan iltakilpailuna Suomen aikaan klo 17:55 alkaen, toinen erä laskee klo 20:20 alkaen. Suorat lähetykset Yle Areenassa.

Tulokset ja lähtölista freestylen MM-kisoista: http://data.fis-ski.com/dynamic/event-details.html?event_id=34886&cal_suchsector=FS

Ohjelma ja TV-lähetykset: http://www.skisport.fi/?x13232=8854796

Mediayhteyshenkilö: Päävalmentaja Olli Cajan, +358 40 5828806

Lisätietoja: tuottaja Jussi Väätäinen, +358 45 1209920, jussi.vaatainen@skisport.fi