Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Vaahteraliiga-pelaaja toistaiseksi väliaikaisessa urheilun toimintakiellossa - pelinrakentajalla positiivinen testitulos doping-näytteessä

Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto

Julkaistu: 22.07.2016 klo 23:34
Julkaisija: Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto

Amerikkalaisen jalkapallon Vaahteraliigassa pelaavan Tampere Saintsin yhdysvaltalaispelaaja Dominic Bona on asetettu väliaikaiseen urheilun toimintakieltoon. Pelinrakentajana pelannut Bona antoi doping-näytteen lauantaina 27. toukokuuta pelatussa ottelussa Tampere Saints – Anders Trojans Turku. Pelaajan luvalla Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto vahvistaa Bonan antaneen positiivisen testituloksen, joka on määritelty A-näytteestä.

Suomen antidopingsäännöstön mukaisesti pelaaja on toistaiseksi väliaikaisessa urheiluntoimintakiellossa, eikä esiinny sunnuntaina pelattavassa Trojans–Saints -ottelussa. SAJL tekee asiassa lopullisen päätöksen seuraamuksesta myöhemmin saatuaan ADT:n valvontalautakunnan päätöksen ja tiedottaa tämän jälkeen asiasta laajemmin.

Kauden aikana Bona on heittänyt seitsemässä ottelussa 23 touchdownia ja yhteensä 1 529 jaardia. Sarjanousija Saints on Vaahteraliigassa neljäntenä voitettuaan kolme ottelua. Yksittäisen pelaajan dopingrikkomus ei vaikuta jo pelattujen otteluiden tuloksiin.

SAJL pj Roope Noronen 040-7321469

Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto ry on perustettu vuonna 1979. Sen päätehtävänä on järjestää ja hallinnoida amerikkalaisen jalkapallon ja lippupallon kilpailu- ja harrastustoimintaa Suomessa. http://www.sajl.fi