Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Urvikko viidentenä lennokkaassa permantofinaalissa Sao Paulossa

Suomen Voimisteluliitto

Urvikko viidentenä lennokkaassa permantofinaalissa Sao Paulossa

Julkaistu: 22.05.2016 klo 21:04
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Annika Urvikko (Tampereen Voimistelijat) jatkoi tänään kilpailu-urakkaansa Brasilian Sao Paulon maailmancupin permantofinaalissa. Urvikko teki permannolla ehjän sarjan, mutta ensimmäisen volttipätkän eteenpäin twist-tuplan alastulossa tulleet askeleet ja rajan ylitys tiputtivat pisteitä hieman verrattuna perjantain karsitojen tulokseen. Urvikon permantofinaalin pisteet 12,900 ja sijotus hienosti 5.

"Kisa meni ihan hyvin, tein ehjän sarjan, joten olen tyytyväinen. Ensimmäisessä volttipätkässä vauhtia sekä korkeutta oli vähän liikaa, siitä seurasi harmittava rajanylitys. Permantoa ennen ei ollut pikkukokeilua ja siten tuntuma telineeseen ei oikein ollut. Viimeisen volttipätkän sain tehtyä paikkaan ja kokonaisuudessaan sarja oli hyvä. Kisaviikonloppu on mennyt hienosti kauden ensimmäisiksi kisoiksi ja täällä on ollut upea tunnelma kisata," kertoi iloinen Urvikko kisaviikonlopun päätteeksi.

Naisten telinevoimistelun kisakausi jatkuu kesäkuun alussa 1.-5.6. Sveitsin Bernissä Euroopan mestaruuskilpailujen merkeissä

Kisajärjestäjät eivät ole vielä julkaisseet lopullisia tuloksia, mutta tulokset julkaistaan kilpailunjärjestäjien sivuilla.

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki