Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Urheilukauppa jatkaa hyvässä vireessä vuoteen 2016

Urheilu- ja vapaa-aikatukkuliikkeet ry

Urheilukauppa jatkaa hyvässä vireessä vuoteen 2016

Julkaistu: 16.12.2015 klo 09:56
Julkaisija: Urheilu- ja vapaa-aikatukkuliikkeet ry

Urheilu- ja Vapaa-aikatukkuliikkeet ry:n loka-marraskuussa teettämän suhdannekyselyn mukaan urheilutukkukaupan liikevaihdon odotetaan pääasiassa kasvavan vuonna 2016. Paineita tukkuhintatason nostamiseen on yli 80 prosentilla vastaajista.

Urheilu- ja vapaa-ajan tavarantoimittajista 82 prosenttia arvioi liikevaihtonsa kasvavan vuonna 2016. Lähes kolmannes vastaajista odottaa tulevalta vuodelta jopa yli 10 prosentin kasvua liikevaihtoon. Kuluvan vuoden urheilualan tukkumyynti on hieman vuotta 2014 edellä. Paineita tukkuhintatason nostamiselle on. Hintatason ennakoidaan nousevan keskimäärin 5–9 prosenttia vuonna 2016.

”Urheilukaupan tilanne on vakaa ja olemme luonnollisesti tyytyväisiä siitä. Talvikaudet ovat kuitenkin olleet haasteellisia erityisestä täällä Etelä-Suomessa, kun lumitilanne on viime vuosina ollut heikko. Tänäkin vuonna talven tuloa saadaan vielä odottaa,” toteaa Urheilu- ja Vapaa-aikatukkuliikkeet ry:n toimitusjohtaja Hanna Heikkilä

Vastaajista 76,5 prosenttia arvioi palkkakulujensa kasvavan, mutta pääasiassa kasvu on varovaista. Neljännes vastaajista kuitenkin arvioi palkkakulujen laskevan, osin jopa reilusti. Henkilökunnan määrää kysyttäessä 65 prosenttia arvioi sen pysyvän ennallaan, 12 prosenttia arvioi sen kasvavan hieman ja 23 prosenttia arvioi henkilökunnan määrän laskevan. Lisäksi 59 prosenttia vastaajista arvioi liikekulujen yhteensä kasvavan vähemmän kuin liikevaihdon vuonna 2016.

Toimitusjohtaja Hanna Heikkilä
Urheilu- ja Vapaa-aikatukkuliikkeet ry
hanna.heikkila@stl.fi

Urheilu- ja Vapaa-aikatukkuliikkeet ry (UVT) on vuonna 1926 perustettu alan tukkukauppiaiden yhteistyöjärjestö. Toiminnan tavoitteena on parantaa jäsenyritysten kannattavuutta, kilpailukykyä ja muita toimintaedellytyksiä. www.uvt.fi