Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Triathlonin SM-mitaleista kilpaillaan Joroisissa

Triathlonin SM-mitaleista kilpaillaan Joroisissa

Julkaistu: 12.07.2016 klo 08:15
Julkaisija: Fitra

Sportyfeel Finntriathlon Joroinen kokoaa lähes 2000 kilpailijaa Suomen suurimpaan triahtlontapahtumaan tulevana viikonloppuna.

Suomen suurin ja tunnetuin triathlontapahtuma kilpaillaan Joroisissa tulevana viikonloppuna. Lauantaina 16.7. puolimatkan SM-kilpailussa ovat mukana Suomen yleisen sarjan kärkinimet sekä suuri määrä eri ikäluokkien mitaleista taistelevia triathlonisteja. Puolimatkalla kilpailumatkat ovat 1,9 km uinti, 90 km pyöräily ja 21,1 km juoksu.

Naisten kilpailujen ylivoimainen ennakkosuosikki on Kaisa Lehtonen. Havaijin MM-kilpailuihin tähtäävän Lehtosen haastavat mm. Minna Koistinen, Mira Leskinen, Anni Antikainen, Heidi Hyvärinen ja Sonja Kallio.

Miesten kilpailussa Darby Thomas on selkeä ennakkosuosikki. Thomas saa kuitenkin kovan haasteen mm. Jarmo Rissaselta, Tuukka Miettiseltä ja Panu Liedolta.

Upea viikonloppu luvassa

Finntriathlon Joroinen on suomalaisen triathlonin koti, sillä maamme ensimmäinen triathlonkilpailu järjestettiin Joroisissa vuonna 1983. Muutamien hurjapäiden harrastuksesta kestävyysliikkujien suosikiksi kasvanut tapahtuma tarjoaa puolimatkan lisäksi mahdollisuuden kokeilla lajia perjantain pikamatkalla. Myös lapsille on torstaina oma lähtönsä.

- Meillä on tarjota jokaiselle jotakin, sillä kolmipäiväisen tapahtuman aikana on tarjolla runsaasti sarjoja ja matkoja. Sportyfeel Finntriathlon Joroinen on taatusti elämys niin urheilijoille kuin yleisöllekin, kertoo tapahtumapäällikkö Juuso Kutvonen.

Median ilmoittautuminen

Tapahtuman kokoluokan vuoksi ja kilpailijoiden turvallisuuden takaamiseksi niin yleisön kuin mediankin liikkuminen kilpailualueella on rajoitettua. Haluamme palvella median edustajia parhaalla mahdollisella tavalla ja helpottaa työskentelyänne tapahtumassa.

Tämän vuoksi pyydämme tapahtumaan saapuvien median edustajien ennakkoilmoittautumista torstaihin 14.7.2017 klo 22.00 mennessä oheisen linkin kautta:

Linkin takaa löytyvät myös mediaohjeet Joroisiin.

Joroisten kisainfo löytyy osoitteesta:

Kilpailutapahtuman reaaliaikainen tulosseuranta:

Lisätiedot tapahtumasta: