Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Tivoli saapui kaupunkiin – raumlaise flika, boja, naise ja miähe liikkeel

Rauman Naisvoimistelijat

Tivoli saapui kaupunkiin – raumlaise flika, boja, naise ja miähe liikkeel

Julkaistu: 11.05.2015 klo 10:15
Julkaisija: Rauman Naisvoimistelijat

Varma raumalainen kevään merkki on, kun 102-vuotias liikunnan suurseura Rauman Naisvoimistelijat marssittaa ja tanssittaa lavalle suuren joukon seuran harraste- ja kilparyhmissä voimistelevia esiintyjiä.

Aino Saarinen voimistelee Trifida-joukkueessa. (kuvat: Roosa Sunila)

Seuran kokonaisjäsenmäärä kohosi viime vuonna 1 190 voimistelijaan, joten Rauman kokoisessa kaupungissa kyseessä on erittäin merkittävä liikuntapalvelujen tarjoaja eri ikäisille.

Äitienpäiväviikonloppuna, pe 8.5 ja la 9.5 koettiin taas huikeita liikuntaelämyksiä, kun yli 300 seuran voimistelijaa ja liikunnan harrastajaa taaperoista aikuisiin, esiintyi loppuunmyydyissä kevätnäytöksissä. Useat joukkuevoimistelun kilparyhmät esittivät taidokkaasti suomalaisen naisvoimistelun virtaavaa suloutta ja kaunista liikekieltä. Harrasteryhmistä esiintyivät Raumalla erittäin suositut perheliikuntaryhmät pelleinä, supersankareina ja ötökkärallissa. Lavalla nähtiin mm tarzaneita, popcornhirviöitä, hattaraneitoja ja karusellin monenmoisia kieppuja.

Näytöksessä nähtiin myös välähdys kesän 2015 suurtapahtumasta, Gymnaestradasta, joka tuo heinäkuussa Helsinkiin yli 21 000 liikunnan harrastajaa ja taitajaa eri puolilta maailmaa. Myös Raumalta lähdetään Gymnaestadaan kokemaan "once in a lifetime" -fiiliksiä kesäiseen Helsinkiin. Liikuntanäytöstunnelmista välittyi liikunnan ilo ja riemu, josta yleisö silminnähden liikuttui – ja innostui eläytymään mukaan liikkeeseen. Hyvässä seurassa on ilo liikkua ja ilo kasvaa liikkuen!

Kirsi-Marja Hyppölä, Rauman Nv:n vpj