Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Tina Maze avauspujottelun voittoon Levillä – suomalaisnaisilla vaikea kotikisa

Ski Sport Finland

Tina Maze avauspujottelun voittoon Levillä – suomalaisnaisilla vaikea kotikisa

Julkaistu: 15.11.2014 klo 15:40
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppihiihdon maailmancupin pujotteluavauksessa Levillä tunnelma nousi korkealla heikosta suomalaismenestyksestä huolimatta. Levi Blackin metkut hallitsi parhaiten Slovenian Tina Maze, joka otti ensimmäisen voittonsa Levillä

Ensimmäisen kierroksen jälkeen johtopaikkaa pitänyt Maze ei antanut toisella kierroksella kanssakilpailijoille armoa. Voittajan ero toiseksi laskeneeseen Ruotsin Frida Hansdotteriin kasvoi 0.34 sekuntiin ja kolmanneksi sijoittuneeseen Itävallan Kathrin Zetteliin 0.52 sekuntiin.

Suomalaisnaisten laskut jäivät kotikisassa yhteen kierrokseen. Lähtönumerolla 43 rinteeseen lähtenyt Merle Soppela oli toisessa väliajassa vielä hyvin keskikastin vauhdissa, mutta jyrkän osuuden yläosassa rovaniemeläisen suksi ajautui ratakepin väärälle puolelle. Tuloksena oli kuperkeikka ja keskeytys kauden avauskisassa.

– Pitää mennä riskillä ja se on silloin senteistä kiinni, että suksi menee kepin väärälle puolelle. Ei pidä varmistella yhtään, silloin ei jää mitään käteen, Soppela mietti kisan maalialueella.

– Minulla oli startissa rento fiilis ja ei ollut mitään odotuksia. Lähdin vaan vetämään omaa suoritusta. Nyt pitää päästä tuosta grenslauksesta yli ja jatkaa työn tekemistä.

Kolmen muun suomalaisen Janina Mäkisen, Sohvi Virkkulan ja Saana Ahosen laskut päättyivät Soppelan tapaan keskeytykseen.

Sunnuntaina Levi Blackissä laskevat miehet. Suomalaisista lähtöviiksen taakse asettuvat Santeri Paloniemi, Jens Henttinen, Joonas Räsänen, Juho Dahl, Max Luukko ja Arttu Niemelä. Kilpailu käynnistyy kello 11:00. Suora lähetys Leviltä käynnistyy YLE TV2:lla ja Eurosportilla klo 10:45.

Lisätietoja ja mediayhteyshenkilö: Tuottaja Jussi Väätäinen, +358 45 1209920, jussi.vaatainen@skisport.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki