Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Telinevoimistelun EM-kilpailujen lehdistötilaisuus

Suomen Voimisteluliitto

Telinevoimistelun EM-kilpailujen lehdistötilaisuus

Julkaistu: 11.05.2016 klo 19:41
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Viime viikonloppuna Suomen miesten joukkue voitti telinevoimistelun joukkuekilpailun Pohjoismaiden mestaruuden ennätyspistemäärällä 249,863. Naisten joukkue sijoittui samaisissa Islannissa järjestetyissä PM-kilpailuissa kolmanneksi. Seuraavaksi Suomen joukkueet suuntaavat telinevoimistelun EM-kilpailuihin, jotka järjestetään 25.5.-5.6.2016 Bern, Sveitsi.

Tervetuloa telinevoimistelun Euroopan mestaruuskilpailujen ennakkopressiin to 19.5. klo 10 alkaen Liikuntamyllyyn (Myllypurontie 1, Helsinki).

klo 10-11 tiedotustilaisuus Liikuntamyllyn alakerran kokoustilassa

Paikan päällä miesten EM-joukkue valmentajineen: Oskar Kirmes (Espoon Telinetaiturit), Emil Soravuo (Espoon Telinetaiturit), Tomi Tuuha (Voimisteluseura Helsinki), Juho Kanerva (Turun Urheiluliitto) ja Heikki Niva (Espoon Telinetaiturit). Valmentajat Timo Holopainen ja Mati Kirmes.

Sekä naisten telinevoimistelun SM-mestari Maija Leinonen (Suomen Taitovoimisteluklubi). Naisten EM-joukkue julkistetaan 20.-22.5. Turussa järjestetyn kansainvälisen FinGym-kilpailun jälkeen.

Klo 11 eteenpäin on mahdollista seurata ja kuvata telinevoimistelijoiden harjoittelua Liikuntamyllyn telinesalissa.

Tilaisuudessa kahvitarjoilu.

EM-kilpailujen aikataulut

ti 26.5. Miesten karsinta

la 28.5. Miesten joukkuekilpailun finaali

su 29.5. Miesten telinefinaalit

ti 2.6. Naisten karsinta

la 4.6. Naisten joukkuekilpailun finaali

su 5.6. Naisten telinefinaalit

Lisätietoa EM-kilpailuista ja kilpailujen tarkempi aikataulu järjestäjien sivuilta.

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki