Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Tanskanen Kansainvälisen voimisteluliiton hallitukseen

Suomen Voimisteluliitto

Tanskanen Kansainvälisen voimisteluliiton hallitukseen

Julkaistu: 19.10.2016 klo 10:42
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Jani Tanskanen on valittu Kansainvälisen voimisteluliitto FIG:n hallitukseen Tokiossa järjestetyssä vaalikokouksessa. Tanskanen on ensimmäinen suomalainen tässä arvostetussa luottamustehtävässä.

Tanskanen valittiin hallitukseen viidenneksi eniten ääniä saaneena ehdokkaana. FIG:n urheilijakomitean puheenjohtajana vuoden 2017 loppuun asti toimiva Tanskanen aloittaa FIG:n hallituksessa alkuvuodesta.

”Tietenkin valinta tuntuu hyvälle ja koen että se on osoitus tekemästäni hyvästä työstä edellisillä kausilla FIG:n Urheilijakomitean puheenjohtajana. Nämä kaudet ovat antaneet itselleni osaamista kaikista voimistelun kilpailulajeista sekä kansainvälisen organisaation hallinnosta ja lisäksi olen saanut kiitosta harrastevoimistelun tärkeyden ymmärtäjänä”, Tanskanen kommentoi valintaansa ja jatkaa

”Isommassa kuvassa tämä on mielestäni myös tunnustus perinteisille suomalaisille arvoille, kuten rehellisyys, tasapuolisuus ja hyvä hallintokäyttäytyminen. Nämä ovatkin muiden muassa asioita, joiden edistämistä aioin jatkaa tulevalla hallituskaudella hallituksen jäsenenä. Muutoksessa näen aina mahdollisuuden ja innolla odotan tulevaa – varmasti työntäyteistä – kautta maailman voimistelun ytimessä.”

Voimisteluliiton kansainvälisen vaikuttavuuden strategiassa tavoitteena on ollut saada suomalaisedustusta FIG:n hallitukseen vuoteen 2020 mennessä. Nyt tapahtunut valinta kertoo niin Tanskasen kuin myös suomalaisen voimistelun vakuuttavasta työstä.

”Voimisteluliitossa olemme tehneet määrätietoista työtä voimistelun kansainvälisessä järjestökentässä, tapahtumissa ja kilpailuissa. On hienoa, että työtämme arvostetaan ja Jani Tanskanen valittiin hallitukseen”, Voimisteluliiton puheenjohtaja Anne Martikainen iloitsee Japanista.

Martikainen luopui Kansainvälisen voimisteluliiton sääntöjen mukaisesti ehdokkuudestaan FIG:n neuvostopaikkaan, kun Tanskanen valittiin hallitukseen.

Samaisessa vaalikokouksessa FIG:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin japanilainen Morinari Watanabe 20 vuotta tehtävässä toimineen Bruno Grandin (ITA) jatkajaksi.

Tanskasen lisäksi Kansainvälisen voimisteluliiton hallitukseen valittiin kuusi muuta jäsentä.

Kansainvälisten tehtäviensä lisäksi Tanskanen työskentelee Suomen Voimisteluliitossa miesten telinevoimistelun lajipäällikkönä. Kansainvälisessä Voimisteluliitossa on 142 jäsenmaata ja voimistelu on yksi olympialaisten suosituimmista lajeista.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt Jani Tanskanen p. 050 613 82

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki