Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Tahkolle uusi Järvilätkä-tapahtuma 14.2.2015

Tahkolle uusi Järvilätkä-tapahtuma 14.2.2015

Julkaistu: 13.01.2015 klo 22:21
Julkaisija: Kuopio-Tahko Markkinointi

Tahkolle syntyy uusi liikuntatapahtuma, kun Tahkonlahdella pelattava Järvilätkä-turnaus aloittaa talven hiihtolomakauden. Järvilätkä tai pipolätkä, kuten sitä usein kutsutaan, on kaikille soveltuvana pelimuotona saavuttanut viimeaikoina huimaa suosiota.

Tahkon Järvilätkässä kaveriporukat ympäri Suomen ottavat toisistaan mittaa yksipäiväisessä turnauksessa. Tähän mennessä on mukaan ilmoittautunut jo 36 joukkuetta(Helsinki, Järvenpää, Lahti, Savonlinna, Joensuu, Kuopio jne.). Ilmoittautuminen on vielä auki ja mukaan mahtuu jonkin verran joukkueita. Mukaan on ilmoittautunut myös julkisuudesta tuttuja kasvoja ja Tahkolla saattaakin esimerkiksi päästä kisailemaan tv-suosikkinsa kanssa rehdin pelin tiimellyksessä.

Peliareena rakennetaan aivan Tahkon ydinalueelle Tahkolahdelle eli Tahkon keskustan ja laskettelurinteiden väliin. Pelien lisäksi alueella on runsaasti oheisohjelmaa, joten paikanpäälle kannattaa tulla, vaikka itse jääkiekko ei kiinnostaisikaan. Ohjelmassa on mm. Paintball -tarkkuusammuntaa, kelkka- ja mönkijäajelua, pöytälätkää sekä muuta hauskaa osallistujille ja yleisölle.

Tavoitteena iso ja pysyvä tapahtuma

Tahkon Järvilätkästä on tulevaisuudessa tarkoitus kasvattaa iso kansallinen talvitapahtuma, jonne tullaan pelien lisäksi pitämään hauskaa koko viikonlopuksi.

“Lähdimme tekemään pientä ensimmäistä turnausta, mutta ilmoittautuneiden määrä löi meidät ällikällä. Tästä on hyvä lähteä kasvattamaan turnausta seuraavina vuosina”, toteaa tapahtuman puuhamies Jesse Laaksonen.

”Tänä vuonna voimme ottaa maksimissaan 50 joukkuetta mukaan, mutta seuraaville vuosille aikeissa on kasvattaa tapahtumaa isommaksi”, Laaksonen jatkaa.

Tietoa lajista

Järvilätkä on rento kaveriporukoiden pelimuodoksi muokattu versio jääkiekosta. Tärkeitä eroja jääkiekkoon ovat turvallisuuden edistämiseksi tehdyt rajoitukset, kuten taklaus- ja lämärikielto. Järvilätkässä ei ole maalivahteja eikä myöskään tunneta pitkiä kiekkoja tai paitsioita.

Tarkemmat säännöt löytyvät järvilätkän verkkosivuilta.

Jesse Laaksonen
TD Productions Oy