Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suur-Hamari toinen paracrossin maailmancupissa Kanadassa

Lumilautaliitto

Suur-Hamari toinen paracrossin maailmancupissa Kanadassa

Julkaistu: 18.01.2015 klo 09:26
Julkaisija: Lumilautaliitto

Urheilugaalassa vuoden läpimurto -kategoriassa ehdolla ollut lumilautailija Matti Suur-Hamari tuli myöhään eilen illalla toiseksi paracrossin maailmancupissa. Kisa laskettiin Big Whitessa Kanadassa. Kisan voittoon laski Mike Shea Yhdysvalloista ja kolmanneksi tuli Carl Murphy Uudesta-Seelannista.

- Treenit meni todella hyvin ja rata tuntui todella hyvältä minulle. Aamulla voitin karsinnat ja kahdeksan parasta pääsi finaaliin. Finaali laskettiin mies miestä vastaan ja startit sujuivat todella hyvin. Finaaliheatissakin otin kärkipaikan ja sain jopa pienen kaulan jenkkilaskija Mike Sheaan, mutta sitten tein virheen ja pannutin, jolloin Mike pääsi kuittaamaan ja vei kultamitalin kun tikkarin lapselta. Kokonaisuuteen olen tyytyväinen ja laskeminen tuntuu todella hyvältä, joten rauhallisin mielin suuntaan kohti X Gameseja ja MM-kisoja. Nyt tuuletellaan hopeamitalia ja huomenna on bankedslalom-kisa, Matti Suur-Hamari kommentoi.

Suur-Hamari jatkaa seuraavaksi X Gameseihin Yhdysvaltojen Aspeniin. Muut suomalaiset kisaan kutsun saaneet ovat Peetu Piiroinen (slopestyle), Enni Rukajärvi (slopestyle) ja Anton Lindfors (crossi). Kisat alkavat suomalaisten osalta torstaina crossin karsinoilla. Paracrossin MM-kisat lasketaan La Molinassa 21.-28.2.

tuottaja Noora Vihervaara, email. noora.vihervaara@gmail.com/ puh. 040 525 5323
tiedottaja Tuukka Tams, email. tuukka.tams@fsa.fi/ puh. 044 543 1740