Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suur-Hamari kolmanneksi Ranskassa

Suur-Hamari kolmanneksi Ranskassa

Julkaistu: 10.03.2016 klo 11:27
Julkaisija: Lumilautaliitto

Matti Suur-Hamari on laskenut kolmanneksi paracrossin maailmancupin kilpailussa Les Angles’ssa Ranskassa. Kisan voittoon laski Evan Strong ja toiseksi Mike Shea, molemmat Yhdysvalloista. Kolmas sija ei tullut helposti:

- Vaikea päivä takana, mutta kolmas sija kuitenkin. Sanoisin, että aikamoinen työvoitto oli tuo pronssi tänään ja siihen pitää kyllä olla todella tyytyväinen. Tänään ekalla treenirunilla vedin aika huolelliset pannut ja ajattelin, että taisi olla kisat siinä. Katkoin reidellä muutamat turvaverkkojen kepit matkalla ja iskin kroppaakin sen verran, että joutui pikkasen vetämään happea radan laidalla. Nopeasti tsekkasin kuitenkin, ettei mitään muuta ollut murtunut kuin proteesin holkki, joka on aika olennainen osa mun laskemista. Holkki otti kyytiä jo edellisen päivän treeneissä, kun leipasin muutaman hypyn pitkäksi ja siihen tuli kova isku. Sain mielestäni teipattua sen hyvin tähän päivään, mutta ei sitten näköjään kestänyt ja tuloksena oli aika lahjakkaat pannut. Pääsin silti takaisin starttiin ja ruvettiin miettimään mitä tehdään. Saatiin kaikenlaisilla sträppiviritelmillä holkki kestämään kasassa ja päätettiin kisata. Sain heti alusta asti hyvät startit ja sitä kautta voitin oman heatin aina semeihin asti, jossa hävisin sitten Evanille ja mun paikka oli pikkufinaalissa. Pikkufinaalin vein sitten omiin nimiin ja pääsin pronssille. Huomenna meillä on vapaapäivä kisoista, joten lähden Barcelonaan fixaamaan holkin kuntoon ennen seuraavia kisoja. Onni tässä hommassa on se, että näitä proteesin osia saa hyllystä lisää, Suur-Hamari kommentoi.

valmentaja Mikko Wendelin puh. 040-1263760 / email. mikkowen@hotmail.com
tiedottaja Tuukka Tams puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi

A-maajoukkueen viralliset yhteistyökumppanit ovat Veikkaus, Ruka ja honor.

Lumilautaliiton mediapankki:

Suomen Lumilautaliitto