Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomi tyylikkäästi finaaleihin Kazanissa

Suomi tyylikkäästi finaaleihin Kazanissa

Julkaistu: 09.07.2016 klo 17:25
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Suomen rytmisen voimistelun joukkue kilpaili tänään upeasti Kazanin maailmancup kilpailussa Venäjällä, napaten finaalipaikan niin 5 nauhan kuin myös 2 vanteen ja 3 keilaparin ohjelmalla. Joukkueessa voimistelevat Riikka Kangas (Elise), Aino Purje (Elise), Emma Rantala (Elise-Järvenpää), Sonja Kokkonen (Elise), Iina Linna (Elise) ja Kati Rantsi (Elise-Järvenpää).

Molemmat ohjelmat sujuivat tyylikkäästi ja vahvasti läpi ilman välineen pudotuksia. Parannettavaa jäi vielä niin vartalo- kuin välinetekniikan puolelle, siitä huolimatta molemmilla ohjelmilla Suomen sijoitus 8./11. Finaalipaikat varmistettiin 5 nauhan ohjelmalla pistein 17,100 ja 2 vanteen + 3 keilaparin ohjelmasta pistein 16,800. Kaksiottelussa Suomi keräsi yhteispisteet 33,900 ja sijoitukseksi 8./11.

"Vaikka olympiakarsinnassa jäätiin ensimmäiselle varasijalle, on kevät muutoin sujunut ennennäkemättömän upeasti. Pieni Suomi on noussut vuodessa uudelle tasolle ja olen tästä joukkueesta valtavan ylpeä," iloitsi joukkueen päävalmentaja Laura Ahonen.

Kazanin kilpailut jatkuvat huomenna joukkuekilpailun finaaleilla.

Joukkuekilpailun tulokset

Tulokset 5 nauhaa:

1. Venäjä 18,800

2. Valko-Venäjä 18,500

3. Israel 18,00

...

8. Suomi 17,100

Tulokset 2 vannetta + 3 keilaparia:

1. Venäjä 18,800

2. Israel 18,150

3. Italia 17,950

...

8. Suomi 16,800

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki