Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomi Tour Talmassa - yli 200 laskijaa mukana

Suomi Tour Talmassa - yli 200 laskijaa mukana

Julkaistu: 15.03.2015 klo 18:53
Julkaisija: Lumilautaliitto

Lumilautaliitto järjesti viikonloppuna yhdessä Pakastin ry:n kanssa hienossa kevätkelissä Suomi Tourin kolmannen osakilpailun Talmassa. Tapahtumassa oli lisäksi mukana nuoremmille laskijoille Lasten Snoukkamaa ja Parkkikoulu. Kaikkiaan tapahtumaan osallistui viikonloppuna yli 200 lumilautailijaa.

- Oli todella onnistunut viikonloppu. Keli oli kohdallaan ja keskus oli tehnyt tosi hyvää työtä. Vaikka oli myöhäinen ajankohta, niin siitä huolimatta lunta riitti ja olosuhteet olivat loistavat. Viikonloppuna nähtiin paljon hyvää, tyylikästä laskemista, laskijat oppivat paljon uutta ja taso oli kova. Varsinkin todella nuoria hyviä laskijoita oli mukana, kertoo Lumilautaliiton lasten ja nuorten vastuuvalmentaja Jussi Räsänen.

Lauantaina Talmassa laskettiin slopestyle, johon otti osaa yhteensä 60 laskijaa. Tasokkaassa kilpailussa overall-voittajiksi nousivat Sini Lehtinen ja Ville Mustonen, joka voittolaskussaan teki muun muassa backside 900:n. Lisäksi kisaajilta nähtiin muun muassa tuplavoltteja ja 1080-pyörityksiä.

Sunnuntaina ohjelmassa oli halfpipe, jossa laski 36 lumilautailijaa. Siinä overallin veivät Ville Mustonen ja Laura Syri, joka pyöritti hienoja McTwistejä.

Kilpailun ikähaitari oli jopa 31 vuotta, kun nuorin laskija oli syntynyt vuonna 2006 ja vanhin 1975. Paikalla nähtiin myös legendoja, kun Lasten Snoukkamaata oli Talmaan tullut ohjaamaan vuoden 1995 maailmanmestari Satu Järvelä.

Suomi Tour jatkuu vielä yksillä kisoilla, kun Rukalla järjestetään SM-kilpailut 9.-12.4.

Tulokset: http://fsa.fi/kilpailuttapahtumat/tapahtumat/suomitour/

Tapahtumakooste: https://www.youtube.com/watch?v=zzVFRWUcrOY&feature=youtu.be

Video tapahtumasta vapaaseen toimitukselliseen käyttöön: http://bit.ly/1EhdGrj

Kuvia tapahtumasta vapaaseen toimitukselliseen käyttöön (kuvat: Krister Majander): http://bit.ly/1G8CJiL