Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomi tavoittelee MM-mitalia junioreissa Enduron joukkue-MM-kilpailussa

Moottoriurheilu.tv

Suomi tavoittelee MM-mitalia junioreissa Enduron joukkue-MM-kilpailussa

Julkaistu: 09.08.2016 klo 16:59
Julkaisija: Moottoriurheilu.tv

Enduron joukkuemaailmanmestaruuskilpailu eli International Six Days Enduro järjestetään 11.-16. lokakuuta Espanjan Navarrassa.

Suomi lähtee vuoden 2016 enduron MM-joukkuekilpailuun vahvalla nuorten kokoonpanolla. Junior Trophy -joukkueessa ajavat Eemil Pohjola, Henric Stigell ja Mika Barnes. Antti Hänninen on varalla.

Suomen Moottoriliiton valmennuspäällikkö Tomi Konttinen taustoittaa päätöstä keskittää voimavarat nuorten luokkaan:

- Pitkään on ollut pohdinnassa, olisiko parasta koota mahdollisimman hyvä junnujoukkue vai maailmanmestaruustitteliä parhaillaan puolustavan Eero Remeksen johdolla käyttää nopeimpia junnuja Trophy-joukkueessa. Kun Remes ja Antti Hellsten ilmoittivat, etteivät tänä vuonna ole käytettävissä Sixille, oli luonteva päätös, että matkaan lähtee vain nuorten joukkue. Joukkueella on ehdottomasti hyvät mahdollisuudet mitaliin ja se onkin tavoitteena, Konttinen toteaa.

Henric Stigell edusti Suomen väreissä myös viime vuoden joukkue-MM-kilpailussa. Kuva: Nita KorhonenEemil Pohjola ja Henric Stigell edustivat Suomen väreissä myös viime vuoden joukkue-MM-kilpailussa. Kuva: Nita Korhonen

Eemil Pohjola loukkasi solisluunsa juuri, mutta oletettavaa tässä vaiheessa on, että hän tulee olemaan täydessä iskussa lokakuussa järjestettävässä kuuden päivän MM-koitoksessa.

- Eemil on ajanut hyvän kauden ja saanut reilusti kansainvälistä kokemusta kauden aikana. Stigell on myös ajanut tasaisen vahvan kauden ja menee koko ajan eteenpäin endurourallaan. Barnesilla on ollut hieman ailahteleva kausi ja hän ei ole päässyt parhaimpaansa kilpailuissa. MM-sarjaa hän ei ole ajanut Heinolan osakilpailun jälkeen, vaan on keskittynyt harjoittelemaan tulevia koitoksia varten. Silti hän on saanut aikaan tuloksia, jotka yhdistettynä hänen kokemukseensa MM-sarjasta, oikeuttivat paikkaan joukkueessa. Varakuskina toimiva Antti Hänninen on myös mennyt hyvin eteenpäin ja tehnyt hyviä tuloksia MM-sarjan osakilpailuissa, Konttinen kertoo.

Suomen naisten joukkueen tilanne on vielä avoin ja siitä tiedotetaan mahdollisimman pian.

Teksti: Moottoriurheilu.tv

www.moottoriurheilu.tv kokoaa suomalaisen moottoriurheilun yhdelle alustalle.
www.facebook.com/moottoriurheilutv
Twitter.com/mutvsuomi #moottoriurheilutv

Mikäli sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä: Nita Korhonen +358 400 542 271, Anette Latva-Piikkilä +358 40 772 4124 tai media@moottoriurheilu.tv.

Moottoriurheilu Media Oy on AKK-Motorsport ry:n ja Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen yritys, jonka tiedotusportaalina toimii www.moottoriurheilu.tv. Taustatoimittajina toimivat Nita Korhonen ja Anette Latva-Piikkilä.