Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomi seitsemäs Willingenin joukkuemäessä

Suomi seitsemäs Willingenin joukkuemäessä

Julkaistu: 09.01.2016 klo 22:18
Julkaisija: Skijumping Team

Saksan Willingenissä hypätyssä joukkuemäen kilpailussa Suomi sijoittui seitsemänneksi. Tuuliolot sotkivat kilpailua ja lopulta toinen kierros peruttiin.

Suomen nelikko onnistui hypyissään kohtuullisesti. Ville Larinto ponnisti 127,5 metriä, Harri Olli 119,5 metriä, Lauri Asikainen 120,5 sekä Jarkko Määttä 93,5 metriä.

Päävalmentaja Jani Klinga näki valoa hyppääjien otteissa.

”Kokonaisuudessaan niin harjoituksissa, eilisessä karsinnassa ja erityisesti tänään koekierroksella Harri onnistui hyvin. Ville hyppäsi tänään kohtuullisia hyppyjä, eilen karsinnassa paremmin. Laurilla taas tämän päivän toisen kierroksen hyppy oli hyvää tekemistä. Ainoastaan Jarkko ei päässyt sinuiksi Willingenin loivan profiilin kanssa”, summasi Klinga.

Sunnuntain sääennuste on tuuliolojen suhteen vaikea. Klinga toivoo, että kisa päästään viemään sujuvasti läpi.

”Joukkue tarvitsee hyppyjä, kisoja ja onnistumisia. Toivotaan, että päästään hyppäämään.”

Suomen joukkue keräsi ensimmäiseltä kierrokselta 383,2 pistettä ja hävisi kilpailun voittaneelle Saksalle 155,4 pistettä. Norja oli toinen ja Itävalta kolmas.

Sunnuntaina hypätään henkilökohtainen kilpailu klo 16.45 alkaen (Suomen aikaa). Kilpailussa hyppäävät Larinto, Asikainen ja Olli.

Tulokset Willingen HS145, Team Event

Kuvat käytettävissä uutisoitaessa Suomen mäkihyppymaajoukkeesta.
Kreditit: SHL/Touho Häkkinen

www.hiihtoliitto.fi