Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomi puolustaa joukkuevoimistelun maailmanmestaruutta

Suomen Voimisteluliitto

Suomi puolustaa joukkuevoimistelun maailmanmestaruutta

Julkaistu: 06.06.2016 klo 14:00
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Suomi puolustaa joukkuevoimistelun MM-kultaa tulevana viikonloppuna. Joukkuevoimistelun IFAGG:n 17. maailmanmestaruuskilpailut järjestetään 11.-12.6.2016 Brnossa, Tšekeissä.

Tampereen Voimistelijoiden Minetit lähtee hallitsevana maailmanmestarina puolustamaan MM-kultaansa. Minetit sijoittui joukkuevoimistelun maailmancupin kokonaiskilpailussa toiseksi (pisteillä 37,65) venäläisen Expressia-joukkueen (38,25) taakse. Kovin kilpailu myös tulevissa MM-kilpailuissa käydään Suomen ja Venäjän kesken.

”Suomen joukkueet ovat SM-kilpailujen perusteella todella hyvässä kunnossa. Mitalitaistelussa meidän joukkueidemme kanssa tulee olemaan vanha tuttu Venäjä, mutta myös Bulgaria ja Japani. Kuuden joukkueen kärjessä mitaleille pääseminen vaatii molempina päivinä puhtaita suorituksia ja onnistumisia”, joukkuevoimistelun lajipäällikkö Susanna Porola kuvailee tulevan viikonlopun jännitysnäytelmää.

Maailmanmestaruuskilpailuissa Suomella on vahva edustus. Minettien lisäksi Suomea edustamaan lähtee kolme muuta joukkuetta: OVO Team (Olarin Voimistelijat), Team Vantaa (Vantaan Voimisteluseura) ja Sirius (Jyväskylän Naisvoimistelijat).

Joukkuevoimistelun maailmanmestaruuskilpailuihin osallistuu kaiken kaikkiaan 19 maata, joista naisten kilpailuihin saapuu 34 joukkuetta. MM-kilpailuissa kaikilla mailla on kolmen joukkueen osallistumiskiintiö, jonka lisäksi hallitseva maailmanmestari osallistuu kilpailuihin kiintiön ulkopuolelta.

Hallitsevan maailmanmestaruuden 2015 lisäksi Minetit on myös lajin ensimmäinen EM-mestari 2016 ja joukkuevoimistelun suomenmestari 2016.

Naisten MM-kilpailujen lisäksi Brnossa käydään myös junioreiden 14-16 -vuotiaiden MM-kilpailut, joihin Suomesta osallistuu kolme joukkuetta.

Vuoden 2017 maailmanmestaruuskilpailut järjestetään 26.-28.5.2017 Helsingissä.

Joukkuevoimistelun MM-kilpailut 11.-12.6.2016 Brno, Tšekki

la 11.6.2016 klo 16.30 - 21.00 (Suomen aikaa) MM-kilpailujen karsintakilpailu

su 12.6.2016 klo 13.00-15.00 (Suomen aikaa) MM-kilpailujen finaali

Lisätietoa joukkuevoimistelun MM-kilpailuista:
Voimisteluliiton joukkuevoimistelun lajipäällikkö Susanna Porola, p. 040 570 3090

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki