Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomi ja Ruotsi avasivat tasapelillä - Suomi nousi kolmen maalin takaa rinnalle

Salibandyliitto

Suomi ja Ruotsi avasivat tasapelillä - Suomi nousi kolmen maalin takaa rinnalle

Julkaistu: 08.09.2016 klo 22:48
Julkaisija: Salibandyliitto

Suomen ja Ruotsin välinen vuotuinen salibandyn maaottelutapahtuma alkoi tänään Uumajassa miesten ottelulla. Suomi nousi kolmen maalin takaa 6-6-tasapeliin, mutta päivän maaottelupisteet vei Ruotsi 2-1 voitettuaan otteluun kuuluneen rangaistuslaukauskisan. Huomenna kohtaavat Uumajassa Suomen ja Ruotsin naiset, ja tapahtuma huipentuu sunnuntaina Vantaalla toisiin osaotteluihin.

Uumajan ottelun avausmaalin laukoi Suomen Jani Kukkola, mutta Ruotsi johti tauolla 2-1 ja näytti karkaavan toisessa erässä, jonka lopussa se iski lukemiksi jo 5-2. Kolmas erä oli kuitenkin vieraiden. Lauri Stenfors, Tero Tiitu ja Janne Hoikkanen nakuttivat kahdessa ja puolessa minuutissa Suomen tasoihin. Kolme tehopistettä merkkauttanut puolustaja Robin Nilsberth nosti ylivoimalla Ruotsin vielä kerran edelle, mutta Suomi ei taipunut. Jami Manninen juhlisti 50. maaotteluaan tasoitusmaalilla ajassa 48.31.

Salibandya, Uumaja

Suomen ja Ruotsin maaottelutapahtuman ensimmäinen osa

Miehet: Ruotsi - Suomi 6-6 (2-1, 3-1, 1-4)

1. erä: 6.15 Jani Kukkola (Peter Kotilainen) 0-1 yv, 11.55 Joel Kanebjörk 1-1, 17.09 Anton Karlsson (Johannes Larsson) 2-1.
2. erä: 25.50 Rasmus Sundstedt (Robin Nilsberth) 3-1, 34.35 Krister Savonen (Mika Moilanen) 3-2 tv, 38.31 Emil Johansson (Nilsberth) 4-2 yv, 39.20 Thomas Holmgren (Alexander Rudd) 5-2.
3. erä: 41.06 Lauri Stenfors 5-3, 42.50 Tero Tiitu (Miko Kailiala) 5-4 yv, 43.18 Janne Hoikkanen (Kotilainen) 5-5, 47.10 Nilsberth (Sundstedt) 6-5 yv, 48.31 Jami Manninen (Kailiala) 6-6.

Ruotsi voitti rangaistuslaukauskisan. Maaottelupisteet Ruotsille 2-1.

Torjunnat:
Viktor Klintsten Ruotsi 3+5+2=10,
Eero Kosonen Suomi 5+8+8=21.

Jäähyt: Ruotsi 2x2 min + Rasmus Enström 5 min, Suomi 3x2 min + Lauri Stenfors 5 min.

Erotuomarit: Thomas Andersson ja Rickard Wissman, Ruotsi.

Yleisöä: 1 797.

Suomen parhaana palkittiin Krister Savonen.

Salibandyliitto on valtakunnallinen liikunta- ja urheilujärjestö, jonka sarjoihin osallistuu yli 50 000 pelaajaa. Salibandya ja sählyä harrastaa Suomessa n. 400 000 henkilöä.

Seuraa meitä: floorball.fi | facebook | twitter | instagram