Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomen Latu on alansa tunnetuin järjestö

Suomen Latu

Suomen Latu on alansa tunnetuin järjestö

Julkaistu: 31.05.2016 klo 10:39
Julkaisija: Suomen Latu

Suomen Latu on Taloustutkimuksen tekemän kyselyn mukaan tunnetuin yleishyödyllinen kuntoliikunta-, ulkoilu- ja terveysliikuntajärjestö Suomessa.

Tutkimuksessa Taloustutkimuksen internetpaneelin vastaajia pyydettiin spontaanisti nimeämään kuntoliikunta-, ulkoilu ja terveysliikunta-alanjärjestöjä. Peräti 15 prosenttia vastaajista nimesi Suomen Ladun.

Erityisen mielenkiintoiseksi tuloksen tekee se, että seuraavaksi tunnetuin alan järjestö on jo vuosia sitten lakkautettu SVUL (7 %). Muita mainittuja järjestöjä olivat SUL (4 %), TUL (3 %), Valo (2 %) ja UKK-instituutti (1 %).

Vastaajista 43 prosenttia ei osannut spontaanisti mainita yhtään yleishyödyllistä kuntoliikunta-, ulkoilu- tai terveysliikuntajärjestöä.

Vaikka Suomen Latu tunnistetaan nimeltä, niin palveluiden ja toiminnan tunteminen on selvästi vähäisempää.

Kysely tehtiin myös Suomen Ladun jäsenille, joista 71 prosenttia nimesi Suomen Ladun spontaanisti ensimmäisenä järjestönä.

Tulokset käyvät ilmi Suomen Ladun Taloustutkimuksella teettämästä imagotutkimuksesta. Tutkimus toteutettiin internetkyselynä. Suuri yleisö ja Suomen Ladun jäsenet vastasivat kyselyyn 16.12.2015–11.1.2016 välisenä aikana. Kyselyyn osallistui yhteensä 1607 vastaajaa, joista 592 oli Suomen Ladun jäseniä.

Lisätietoja
Viestintä- ja markkinointipäällikkö Panu Könönen, etunimi.sukunimi@suomenlatu.fi, puh. 040 703 6209

Suomen Latu ry on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu yli 80 000 jäsentä 199 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu