Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomen kilpa-aerobic -joukkue kolmannelta sijalta maailmancupin finaaliin Portugalissa

Suomen Voimisteluliitto

Julkaistu: 07.05.2016 klo 21:23
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Portugalin Cantanhedessä kilpaillaan tänä viikonloppuna kilpa-aerobicin maailmancupin päätöskilpailuissa. Suomen joukkue kilpaili tänään kovatasoisessa sarjassa sijoittuen kolmanneksi ja jatkaen huomiseen finaaliin.

”Suoritus oli hieman haparoiva muutamien vaikeusosien suhteen, mutta kokonaisuus toi ryhmälle pisteet 19,083 ja finaalipaikan huomiseen kilpailuun. Olen tyytyväinen tähän päivään ja odotan huomiselta vielä parempaa, ryhmä näytti hyvältä ja pisteet olivat hyvällä tasolla jo tämän kokoonpanon ensimmäisessä kilpailussa,” kommentoi ryhmän valmentaja Tiina Koljander naisten suoritusta.

Suomen edustaja kilpailussa oli uudistettu Valkeakosken Koskenpoikien naisten ryhmä Verena Kortelainen, Riina Lehtonen, Erika Rautiainen, Laura Vihervä ja Suvi Åhlgren.

Ryhmäsarjan alkukilpailussa järjestys oli
1. Italia 21,261
2. Romania 20,808
3. Suomi 19,083

Yksilösarjassa kilpailivat myös Valkeakosken Koskenpoikien naiset Erika Rautiainen ja Laura Vihervä. Kovatasoinen kilpailu ei yksilöillä tänään tuonut finaalipaikkoja Suomelle, mutta kilpailu oli hyvä harjoitus kesäkuun MM-kilpailuita ajatellen. Rautiaisen sijoitus oli 12.  pistein 19,350 ja Vihervä sijalle 15.  pisteillä 19,150.

Alkukilpailun voittoon voimisteli Romanian Oana Corina Constantin pistein 21,550.

Lisätietoa Johanna Nisula, Valkeakosken Koskenpojat, puh +358 40 199 3357

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki