Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomen joukkueelta jälleen vahvaa suorittamista maailmacupissa

Suomen Voimisteluliitto

Suomen joukkueelta jälleen vahvaa suorittamista maailmacupissa

Julkaistu: 10.07.2016 klo 20:14
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Kazanin rytmisen voimistelun maailmancup kilpailu voimisteltiin tänään päätökseen joukkuekilpailun välinefinaaleilla Venäjällä. Suomen joukkue paransi molempia suorituksiaan jo upeasti sujuneista karsinnoista. Joukkue korotti molempien ohjelmien pisteitä sekä 5 nauhaohjelman sijoitusta. Joukkueessa voimistelevat Riikka Kangas (Elise), Aino Purje (Elise), Emma Rantala (Elise-Järvenpää), Sonja Kokkonen (Elise), Iina Linna (Elise) ja Kati Rantsi (Elise-Järvenpää).

Kovatasoisissa finaaleissa Suomen joukkue sijoittui hienosti 5 nauhan ohjelmalla sijalle 6./8. ja taituroi pisteet 17,150. Myös 2 vanteen ja 3 keilaparin ohjelmalla joukkue korotti pisteitään 0,400 pisteen verran karsinnasta eli finaalista pisteet 17,200 sekä sijoitus 8./8.

"Tähän on hienoa päättää joukkueen maailmancup kausi. Olen todella tyytyväinen joukkueeseen ja tästä on hyvä jatkaa eteenpäin", totesi joukkueen päävalmentaja Laura Ahonen tyytyväisenä.

Rytmisen voimistelun maailmancup jatkuu maailmacup kilpailulla Azerbaidžanin pääkaupungissa Bakussa 22.24.7., jolloin suomalaisista mukana on olympialaisiin valmistautuva Ekaterina "Katja" Volkova.

Joukkueiden välinefinaalien tulokset

Tulokset 5 nauhaa:

1. Bulgaria 18,050

2. Venäjä 17,900

3. Israel 17,350

...

6. Suomi 17,150

Tulokset 2 vannetta + 3 keilaparia:

1. Venäjä 18,600

2. Valko-Venäjä 18,400

3. Italia 18,300

...

8. Suomi 17,200

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki