Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomen Cupin avauksessa Vuokatissa sähäkät sprintit ja mielenkiintoiset viestit

Maastohiihto

Suomen Cupin avauksessa Vuokatissa sähäkät sprintit ja mielenkiintoiset viestit

Julkaistu: 28.10.2015 klo 18:18
Julkaisija: Maastohiihto

Kauden avaussprintin sähinä ja viestijoukkueiden talven ensimmäinen kohtaaminen koittavat viikonloppuna, kun maastohiihdon kausi alkaa Suomen Cupilla Vuokatissa. Molempina päivinä hiihdetään perinteisellä.

Mukaan on ilmoittautunut lauantaille 210 hiihtäjää (miehiä 130, naisia 80) sekä 84 joukkuetta (miehissä 50, naisissa 34). Maajoukkuehiihtäjistä paikalla ovat lähes kaikki, ensimmäistä kertaa myös Aino-Kaisa Saarinen nähdään kauden kotimaisessa avauksessa viivalla. Hän on kuullut aiemmilta vuosilta positiivisia kommentteja kilpakumppaneiltaan, ja saapuu innolla Vuokattiin hiihtämään Lempäälän Kisan väreissä molempina päivinä.
”Ajattelin tänä vuonna avata kauden hieman aikaisemmin. On mukavaa päästä hiihtämään perinteisellä, saa nähdä tuleeko tästä avausviikonlopusta perinne”, Saarinen sanoo.

Mäki vahvistaa Pohtia

Joni Mäki säväytti Vuokatissa viime vuonna ollessaan sprintissä toinen. Tänä vuonna Haastajaryhmän mies on vaihtanut seuraa Pyhäjärven Pohtiin, mikä tuo mielenkiintoisen kilpailun myös toiselle päivälle. Aivan viime vuoden kaltaisessa kunnossa Mäki ei kuitenkaan koe olevansa, sillä harjoituskausi on ollut sairastelujen vuoksi rikkinäinen.
”Elokuu meni suurimmalta osin "vihkoon" sairastelukierteen takia ja syyskuussa jouduin jättämään yhden leirin sairasteluiden takia väliin. Viimeinen kuukausi on harjoitusten puolesta ollut todella laadukas ja kunto on lähtenyt nousemaan mukavaa vauhtia. Silti viime vuoteen peilaten tilanne ei ole aivan yhtä hyvä. Tämän takia viikonlopulle itsellä henkilökohtaisesti ei ole suurempia odotuksia kisoista. Hyvistä sijoituksista lähdetään tietenkin hiihtämään, kun lappu laitetaan rintaan ja ensimmäistä kertaa pääsee ottamaan miehestä mittaa”, Mäki sanoo.
Sunnuntain viestistä on tulossa jännittävä, sillä Mäki tekee Pyhäjärven Pohdista mielenkiintoisen nimen kärkipään sijoituksista taistellessa.
”Pyhäjärvellä on tällä hetkellä nuori ja potentiaalinen joukkue kasassa. Uskon, että hyvän päivän sattuessa voimme hätyytellä aivan kärkijoukkueitakin”, Mäki miettii.

Suomen Cup ja SM-hiihtojen median yhteyshenkilö: Media- ja viestintäkoordinaattori Heidi Lehikoinen, heidi@viestintapalveluheidi.fi, 040 6643093 (tiedotteet, akkreditoinnit, kuvapyynnöt, muut median toiveet)

Vuokatin kilpailuista (aikataulut jne): www.vuokattievents.fi/suomen_cup

MEDIALLE TIEDOKSI: