Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomen Cup synnyttää tiimitoimintaa ja kehittää hiihtokulttuuria

Maastohiihto

Suomen Cup synnyttää tiimitoimintaa ja kehittää hiihtokulttuuria

Julkaistu: 14.10.2015 klo 09:00
Julkaisija: Maastohiihto

Maastohiihdon Suomen Cup avaa kotimaisen hiihtokauden Vuokatissa 31.10. –1.11., jolloin kilpaillaan sprintissä ja viestissä. Suomen Cupin viides kausi alkaa tilanteesta, jossa yhä useampi seura on sarjan innoittamana satsannut maastohiihtoon ja kehittänyt tiimitoimintaansa.

Uuteen kauteen oman mausteensa tuovat myös seurasiirrot, joiden ansiosta esimerkiksi Vantaan Hiihtoseura (Anssi Pentsinen), Pyhäjärven Pohti (Joni Mäki) ja Vuokatti Ski Team Kainuu (Katri Lylynperä) vahvistuivat merkittävästi.

”On jälleen mukava havaita yhä useamman seuran heränneen hyödyntämään Suomen Cupin mukanaan tuomaa näkyvyyttä ja joukkue-elementtiä. Ensi talvena joukkueet ovat tasaisesti esillä, sillä peräti viitenä viikonloppuna kuudesta on ohjelmassa viestikisa”, Suomen Cup -kilpailusarjan johtaja Hannu Koivusalo sanoo.

Suomen Cupin osakilpailuja käydään kuudella paikkakunnalla, joista Imatra, Taivalkoski ja Kuusamo isännöivät myös SM-hiihtoja. Sekä viesteissä että henkilökohtaisissa kilpailuissa kokonaiskilpailun voittaja palkitaan 5000 eurolla, palkintorahoja jaetaan kaikkiaan kuudelle parhaalle. Osakilpailuissa palkitaan kolme parasta, joista voittaja saa 600 euroa. Kaikkiaan hiihtäjille jaetaan palkintorahoina 70 000 euroa.

Ohjelma:

31.10.1.11.2015 Vuokatti
la: sprintti P
su: viestit N 3 x 4 km P, M 3 x 6 km P

21.22.11.2015 Rovaniemi
la: N 5 km V, M 10 km V, väliaikalähtö
su: N 10 km P, M 15 km P, väliaikalähtö

16.17.1.2016 Vantaa
la: viestit N 3 x 5 km V, M 3 x 7,5 km V
su: N 5 km P + 5 km V, M 10 km P + 10 km V, yhdistelmäkilpailu

29.31.1.2016 Imatra SM-kisat
pe: sprintti V
la: N 10 km V, M 15 km V, väliaikalähtö
su: viestit N 3 x 5 km (1P + 2V), M 4 x 10 km (2P + 2V)

1.3.4.2016 Taivalkoski SM-kisat
pe: parisprintti V
la: N 3,75 km P, M 7,5 km P
su: N 10 km V, M 15 km V, takaa-ajo

9.10.4.2016 Kuusamo SM-kisa / Finaalit
la: viestit N 3 x 5 km P, M 3 x 7,5 km P
su: N 30 km P, M 50 km P, väliaikalähtö, SM-kisa

MEDIALLE TIEDOKSI:

SHL-mediakoordinaattori

Suomen Cupeihin ja SM-hiihtoihin liittyvissä asioissa median yhteyshenkilö Hiihtoliitossa on Heidi Lehikoinen, 040 6643093,heidi@viestintapalveluheidi.fi. Heidi on myös paikalla kaikissa kilpailuissa ja auttaa mediaa järjestäjien edustajien kanssa mahdollisuuksien mukaan.

Median akkreditointi

Suomen Cupin avaukseen Vuokattiin tulevia median edustajia pyydämme ilmoittamaan tulostaan ja mahdollisista työtilatarpeistaan ja muista toiveistaan 24.10. mennessä sähköpostitse info@viestintapalveluheidi.fi

Maastohiihto
#xcteamfin