Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomen alppihiihtomaajoukkue pukeutuu myös jatkossa Haltin vaatteisiin

Ski Sport Finland

Suomen alppihiihtomaajoukkue pukeutuu myös jatkossa Haltin vaatteisiin

Julkaistu: 19.03.2015 klo 10:51
Julkaisija: Ski Sport Finland

Suomen alppihiihtomaajoukkue luottaa myös jatkossa Haltin urheilu- ja ulkoiluvaatteisiin harjoitus- ja kisarinteissä. Vuonna 1999 käynnistynyt yhteistyö jatkuu uuden sopimuksen myötä vuoteen 2016.

Halti tarjoaa alppimaajoukkueen käyttöön laadukkaat ja tekniset vaatteet ja varusteet rinteeseen sekä niiden ulkopuolelle. Tulevina kausina alppimaajoukkueelle suunnitellut varusteet tulevat myös heti kauden alusta lähtien yksinoikeusmyyntiin Intersporteihin, joten myös kuluttajat pääsevät nauttimaan laadukkaista Haltin maajoukkuemalliston tuotteista samaan aikaan maajoukkueurheilijoiden kanssa.

– Urheilijoille toimivat varusteet ovat yksi tärkeimmistä suoritukseen vaikuttavista tekijöistä. Varusteiden tulee mahdollistaa sujuva toiminta vaativissa vuoristo-olosuhteissa sekä harjoituksissa että kisoissa. Alppimaajoukkueen ja Haltin välinen yhteistyö on ollut tuotekehityksen saralla pitkäjänteistä ja menestyksekästä. Olemme erittäin tyytyväisiä jatkosopimuksen syntymisestä vetovoimaisen ja suomalaisen vaatebrändin kanssa, Ski Sport Finlandin toimitusjohtaja Marko Mustonen kertoo.

Ski Sport Finland yhteistyön lisäksi Halti vaatettaa alppihiihdon maailmancupissa kansainvälisen hiihtoliiton FIS:n henkilöstön.

Suomen alppimaajoukkueen käyttöön tulee monipuolinen valikoima erilaisia vaatteita ja varusteita Halti Skiwear & Halti Hardware mallistoista. Joukkueen harjoitteluasuna toimivan alppihiihtotakin ja -housujen lisäksi urheilijat käyttävät erityisen kylmissä olosuhteissa Halti Primaloft takkia. Lasketteluasujen alla urheilijat käyttävät Haltin väliasuja erilaisina yhdistelminä kerrospukeutuen vallitsevien olosuhteiden mukaan. Alppimaajoukkueen asukokonaisuuteen kuuluvat lisäksi Haltin talvikengät, pipot, laskettelusukat, sadevaatteet sekä matkustusasu Haltin leisure-mallistosta. Joukkueen kilpailupuvut valmistetaan mittatilaustyönä yhteistyössä Haltin ja ranskalaisen toimittajan kanssa. Varusteiden liikuttamiseen ja säilömiseen niin rinteessä kuin matkustaessa joukkue käyttää Haltin reppuja ja laukkuja.

Halti on suomalainen urheilu- ja ulkoiluvaatetukseen sekä retkeilyvarusteisiin erikoistunut yritys. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Söderkullassa. Vuodesta 1976 vetovoimaisena pysynyt Halti -tuotemerkki on yksi arvostetuimmista urheiluvaatebrändeistä Suomessa. Korkealaatuiset tuotteet, yksilöllinen ja erottuva design ovat muotoutunut vuosien saatossa Haltin tavaramerkiksi. Suunnittelu saa innoituksensa toiminnallisuudesta Pohjolan vaativissa olosuhteissa, sekä teknisistä innovaatioista ja materiaaleista yhdistettynä viimeisimpään muotiin.

Ski Sport Finland on alppi- ja freestylehiihdon lajiyhdistys Suomessa. Vuodesta 2009 toiminut lajiyhdistys vastaa huippu-urheilun menestyksestä maajoukkuetoimintojen ylläpitämisellä ja kehittämisellä; koulutuksen, valistuksen ja yhteistyön kautta tapahtuvalla seura-, koulutus- ja kenttätoiminnan tukemisella, sekä harrastajamäärien kasvattamiseen tähtäävällä yhteistyöllä ja viestinnällä eri tahojen kanssa. Ski Sport Finlandin päätehtävänä on alppi- ja freestylehiihdon urheilullisen puolen rakentaminen ja toimintaedellytysten parantaminen. Asiakasryhmien ollessa näinkin laajat heidän tarpeensa eroavat merkittävästi. Toimiva ja aktiivinen lajiyhdistys varmistaa, että kullekin kohderyhmälle tarjotaan relevantteja ratkaisuja.

Toimitusjohtaja Jukka-Pekka Vuori, Halti Oy, puh. 050 5987 064
Toimitusjohtaja Marko Mustonen, Ski Sport Finland ry, puh: 040 5184559