Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomelle kovaa tulosta Sofiassa

Suomelle kovaa tulosta Sofiassa

Julkaistu: 28.05.2016 klo 23:06
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Suomen rytmisen voimistelun maajoukkue Riikka Kangas (Elise), Sonja Kokkonen (Elise), Iina Linna (Elise), Kati Rantsi (Elise-Järvenpää), Aino Purje (Elise) ja Emma Rantala (Elise-Järvenpää) jatkoi World Cup –putkeaan Sofian etapilla Bulgariassa.

Kovatasoisessa 2-ottelussa kilpailtiin perjantaina 5 nauhalla sekä lauantaina 2 vanteen ja 3 keilaparin yhdistelmällä. Suomi suoritti molemmat ohjelmansa vahvasti ja ilmeikkäästi, keräten yhteispisteet 33,100 ja sijoituksen 8./14. Tasaisten suoritusten ansiosta joukkue jatkaa kilpailuaan upeasti huomenna sekä 5 nauhan että 2 vanteen ja 3 keilaparin välinefinaaleissa.

”Olen todella ylpeä joukkueesta – tämä on ensimmäinen World Cup, jossa on paljon osallistujia ja olemme molemmissa finaaleissa. Nälkää finaalipäivälle jätti kuitenkin kummassakin ohjelmassa sattunut välineen pudotus”, summaa joukkueen päävalmentaja Laura Ahonen alkukilpailua.

Joukkueiden 2-ottelun kultaa voimisteli Venäjä, hopeaa isäntämaa Bulgaria ja pronssia Valko-Venäjä.

Kilpailujen kaikki tulokset

Joukkueet 2-ottelu:

1. Venäjä 37,100

2. Bulgaria 36,800

3. Valko-Venäjä 36,650

8. Suomi 33,100

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki