Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomalaisten tavoitteet MM-podiumilla useissa lajeissa

Moottoriurheilu.tv

Suomalaisten tavoitteet MM-podiumilla useissa lajeissa

Julkaistu: 14.04.2016 klo 13:34
Julkaisija: Moottoriurheilu.tv

Hyvä median edustaja,

Tämä on AKK-Motorsport ry:n sekä Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen tiedote medialle. Tekstit ja kuvat vapaaseen editoriaaliseen käyttöön.

****************************************************************************

Tulevana viikonloppuna moni suomalainen MM-kuljettaja tavoittelee podiumsijoitusta, kun rallicrossin MM-sarja polkaistaan käyntiin peräti kahden suomalaisen voimin, samalla kun Motocrossin, Enduron ja Formula1 -kausien odotetaan jatkuvan jälleen sinivalkoisin sävelin.

Räikkönen ja Bottas täynnä voitontahtoa Kiinaan

Kimi Räikkönen ja Valtteri Bottas siirtyvät Bahrainista Kiinaan, joka isännöi kauden kolmatta MM-osakilpailua. Edellisessä osakilpailussa hopeaa pokannut Ferrarin Kimi Räikkönen lähtee saalistamaan kauden ensimmäistä voittoaan. Lewis Hamiltonin kanssa Bahrainissa kolaroinut ja siitä varikon läpiajorangaistuksen saanut Valtteri Bottas taas hamuaa vuoden ensimmäistä podiumsijoitustaan. Williams-kuljettajalla on plakkarissa kauden ensimmäisistä osakilpailuista sijat 8 ja 9. Räikkösen kauden avaus päätyi moottorivian takia keskeytykseen. Nico Rosberg johtaa MM-sarjaa kahden voittonsa myötä.

15.-17.4. F1-kauden kolmas MM-osakilpailu, Kiina

Aika-ajot MTV Max
La klo 09:55
Kilpailu
Su klo 08:55

Rallicrossin MM-sarja polkaistaan käyntiin kahden suomalaisen voimin

12 osakilpailua käsittävä rallicrossin MM-kausi käynnistyy viikonloppuna Portugalista. Suomalaisittain sarjasta tekee erityisen se, että tänä vuonna MM-pisteistä taistelee toissavuoden MM-hopeamitalisti Toomas Heikkisen lisäksi myös Niclas Grönholm. Vastassaan miehillä on kovia nimiä kuten maailman paras rallikuljettaja Sebastien Loeb ja rallicrossin maailmanmestaruuden kahtena edellisvuotena vienyt Petter Solberg, jolla nimissään on myös maailmanmestaruus rallin puolelta.

16.-17.4. Rallicrossin MM-kauden avaus, Portugal

Lauantai (Suomen aikaa)
16.00 1. Aika-ajo
17.45 2. Aika-ajo
Sunnuntai
12.30 3. Aika-ajo
13.30 4. Aika-ajo
17.00 Semifinaali + Finaali

Seuraa kilpailua livenä tästä
Lue lisää: Moottoriurheilu.tv/Heikkinen innolla MM-jahtiin uudessa tiimissä

Remes Marokon voitonjuhlista Portugalin koitokseen

Hallitseva E1-luokan maailmanmestari ja MM-kauden avausosakilpailua Marokossa viime viikonloppuna hallinnut Eero Remes lähtee tavoitteleman voitokasta jatkoa tulevana viikonloppuna Portugalin Gouveiaan.

15.-17.04. Enduron kauden toinen MM-osakilpailu, Gouveia, Portugali

Lisätietoa:  Enduro-abc.com

Räikkösen ja Pyrhösen tiimi hakemaan toista voittoa Meksikosta

Kimi Räikkösen omistama ja Antti Pyrhösen pyörittämä Ice1Racing-tiimi nappasi kauden ensimmäisen voittonsa kuljettajansa Max Nagl:n johdolla viime viikonloppuna Argentiinasta, jossa ajettiin kauden neljäs MM-osakilpailu. Maailmanmestaruutta tällä kaudella jahtaava tiimi lähtee luonnollisesti tavoittelemaan voittoa myös ensi sunnuntaina Meksikon Leonissa ajettavasta GP:stä.

15.-17.04. Motocrossin kauden viides MM-osakilpailu MXGP & MX2, Meksiko, Leon

Lisätietoa:
MXGP.com
Ice1racing.fi

Toni Vilander Ferrarin superauton ratissa Yhdysvalloissa

Toni Vilander nähdään viikonloppuna tositoimissa Kalifornian Long Beachin katuradalla, jossa suomalainen kisaa AF Corse Ferrari -tiimin ajokilla Amerikan IMSA SportsCar -sarjassa.

Lisätietoa: Imsa.com
Lue myös: Moottoriurheilu.tv/Ferrari-kuljettaja Toni Vilander: Hauskinta ollut Alesin ja Fisichellan kanssa

Viikonlopun kansalliset kilpailut
15.-16.04. MK-Drag Racing Kansallinen Levi Drag X, Kittilä
16.04. Kemora Asfalttisprint – Ralli Sprint Kemoran moottorirata, Veteli
16.04. Jokamiesluokka – Kevät JM, Hangassuon JM-rata

www.moottoriurheilu.tv kokoaa suomalaisen moottoriurheilun yhdelle alustalle.
www.facebook.com/moottoriurheilutv
Twitter.com/mutvsuomi #moottoriurheilutv

Mikäli sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä: Nita Korhonen +358 400 542 271, Anette Latva-Piikkilä +358 40 772 4124 tai media@moottoriurheilu.tv.

Moottoriurheilu Media Oy on AKK-Motorsport ry:n ja Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen yritys, jonka tiedotusportaalina toimii www.moottoriurheilu.tv. Taustatoimittajina toimivat Nita Korhonen ja Anette Latva-Piikkilä.