Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomalaisnaisilla hyvä panos Davosissa

Suomalaisnaisilla hyvä panos Davosissa

Julkaistu: 12.12.2015 klo 13:52
Julkaisija: Hiihtoliitto

Hiihdon naisten Maailmancup jatkui lauantaina 15 kilometrin vapaan kisalla Sveitsin Davosissa. Suomalaisurheilijoiden panos norjalaisten hallitsemassa kilpailussa oli varsin hyvä. Kerttu Niskanen oli paras ei-norjalainen päädyttyään sijalle kuusi.

- Kisa meni mukavasti, kuudes sija on tästä 15 kilometrin vapaalta minulle hyvä tulos. Tänään oli vahvaa hiihtoa, luonnollisesti tyytyväisen oloinen Kerttu Niskanen kertoi.

Muista sinivalkoisista Krista Pärmäkoski oli yhdeksäs ja Riitta-Liisa Roponen 13:s. Anne Kyllönen ja Laura Mononen tulivat maaliin peräkkäisillä sijoilla 17 ja 18.

Suomalaiset suorituivat lauantain urakastaan hyvin, sillä kaikki olivat selkeästi pisteillä tasaiseen tahtiin. Kilpailun puolen välin tienoilla, 8,2 kilometrin kohdalla esimerkiksi Niskanen oli viidentenä tasan minuutin kärjessä olleesta Johaugista jäljessä. Pärmäkoski oli sijalla 11 ja Roponen pykälää alempana. Myös Kyllönen ja Mononen olivat peräkkäin puolessa välissä, 15:ntenä ja 16:ntena.

- Kisan aikana kävi mielessä puolessa välissä, että olisipa ollut pertsan kisa. Tuntui, että pertsalla olisi voinut olla vielä korkeamalla tuloslistalla, Niskanen pohti.

Kuten mainioista tuloksistakin voi päätellä, Davosin kisa ja rata vaikuttaa olevan suomalaisten mieleen.

- Tyytyväinen olen tähän. Davos sopii minulle, hiihdetään korkealla. Radalla on pitkä työpätkä, loivaa nousua jota jaksaa mennä. Minä tykkään tästä, pitää jaksaa tehdä sellainen tasaisen vahva suoritus. Se yleensä riittää, Niskanen kertoi radan profiilista.

Norjan Therese Johaug hiihti ylivoimaiseen voittoon päihittäen maannaisensa Ingvild F. Östbergin minuutin ja 10 sekunnin turvin. Heidi Weng oli kolmas minuutin ja 15 sekuntia kärjestä jääneenä.

Tulokset:

Suomalaisten kommentit SoundCloudissa:
https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/kerttu-niskanen-davos-15km (Kerttu Niskanen)
https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/laura-mononen-davos-15km (Laura Mononen)
https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/krista-p-rm-koski-15km-davos (Krista Pärmäkoski)
https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/anne-kyll-nen-davos-15km (Anne Kyllönen)

www.hiihtoliitto.fi