Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomalaishyppääjien sukset katosivat lentokentällä, vain Jarkko Määttä pääsi hyppäämään Kulmissa

Skijumping Team

Julkaistu: 09.01.2015 klo 15:25
Julkaisija: Skijumping Team

Suomen mäkijoukkueen kohdalle ei tällä kaudella tunnu osuvan edes tuurikaan. Tänään Itävallan Kulmissa hypätyn lentomäen karsintakilpailun lähtölavalle pääsi lopulta vain yksi suomalainen, Jarkko Määttä, joka selvitti karsinnan komealla 180 metrin hypyllä. Positiivisuudestaan tuttu hyppääjä itse oli tuntumaan ja ison mäen meininkiin tyytyväinen.

"Korkealta lähtee kun hyppyyn lähdetään. Loppulento tulee nätisti. Lähdetään parantamaan tulosta", kommentoi Määttä.

Sebastian Klinga ja Ville Larinto jäivät katselemaan muiden hyppäämistä. Miesten sukset katosivat lentokentällä.

"Aika selvää tietysti on, että ei tässä kauhean positiivinen meininki ole vaikka kuinka tsemppaisi. Toivon mukaan poikien sukset löytyvät ennen kuin kilpailuviikonloppu on ohitse, tai muuten tästä tulee vähän sellainen turistireissu Villen ja Sebastianin osalta", kommentoi päävalmentaja Jani Klinga.

Päävalmentaja Klingan mukaan on realistinen tavoite, että Määtältä nähdään viikonlopun aikana vielä 200 metrin ylittävä siivu.